Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.

25 Tahun Berlalu, Sheila Majid Masih Gagah

Entri oleh sultanmuzaffar 15 March 2010

We Want A Sheila Majid 25th Year Anniversary Concert In Malaysia


Tahun ini, Dato’ Sheila Majid bakal menyambut ulangtahunnya yang ke 25 dalam bidang seni. Penyanyi genit yang ditemui secara tidak sengaja ketika membuat persembahan di Raintree Club, hingga kini terus mengukuhkan namanya di pesada seni.

Pelbagai konsert, kecil mahu pun besar dirancang bagi meraikan tahun istimewa itu. Yang paling saya tunggu-tunggu pastinya konsert besar-besaran yang dijadualkan berlangsung pada 27 November depan, mengimbas kembali tarikh yang sama ketika Sheila mengadakan Konsert Legenda, konsert pertamanya di Stadium Negara.

Semalam, Sheila sibuk berada di dua lokasi menyiapkan MTV “Dengarkanlah”, lagu terbarunya yang akan diperdengarkan kepada peminatnya mulai 31 Mac ini. Lagu itu dicipta oleh Acis dan liriknya ditulis oleh Sheila sendiri.

Peluang berada di lokasi terakhir rakaman MTV itu menyebabkan saya “terpaksa” mendengar lagu itu diulang-ulang beberapa kali. Namun, kerana ia lagu Sheila Majid, saya relakan. Lagipun tidak ramai yang telah mendengar lagu tersebut kecuali peminat yang berada di Jakarta sempena Java Jazz Festival baru-baru ini.

Berbual santai bersama Sheila seketika sewaktu Sidang Media “Red Carpet “Glitz & Glam”, persembahan sempena Minggu Setiausaha anjuran PNB Darby Park yang bakal berlangsung 7 April depan, saya dapat merasai kepayahannya mendapatkan penajaan untuk konsert-konsertnya.

Lebih mengejutkan saya apabila untuk konsert di Jakarta, berebut-rebut penaja yang datang untuk menaja konsertnya berbanding di tanahairnya sendiri. Saya bersama beberapa orang rakan rapat cuba untuk membantu seboleh yang mungkin kerana nama yang dipertaruhkan cukup besar. SHEILA MAJID. Tidak besarkah nama itu dalam industri muzik tempatan? Amat besar pengaruhnya. Apa saja anugerah telah beliau perolehi antaranya Anugerah Industri Muzik menerusi album-album berkualitinya.

Apabila nama sebesar Sheila sukar untuk mendapat penajaan, apakah indikasi yang cuba disampaikan oleh syarikat korporat kepada peminat muzik tempatan sedangkan mereka berlumba-lumba mahu menaja konsert artis luar ? Itu yang saya masih cuba fahamkan.

Berdasarkan pengalaman yang sedikit dalam industri muzik tempatan, saya dan beberapa orang rakan cuba untuk menawarkan bantuan menerusi pertalian yang ada. Saya menawarkan “orang penting” yang perlu dihubungi untuk mendapatkan penajaan dari PROTON. Secara kebetulan, PROTON juga menyambut ulangtahun ke 25 mereka tahun ini. Banyak aspek yang boleh dicuba agar kedua-dua belah pihak mendapat manafaat dari penajaan tersebut, sekiranya berlaku.

Apa yang boleh saya bantu, akan saya bantu kerana nama yang saya bantu ialah SHEILA MAJID! Saya mahu menyaksikan konsert besarnya November ini di Kuala Lumpur. Saya tidak mahu terbang ke Jakarta dan Perth hanya semata-mata untuk menonton persembahan hebatnya kerana ia hanya melonjakkan lagi industri pelancongan mereka. Duit Ringgit Malaysia mengalir ke sana, apa gunanya ? Lebih baik, di sini saja.

31 Mac ini juga, Sheila akan melancarkan Box-Setnya yang mengandungi 7 album solonya dalam satu pakej. Saya ada beberapa album dan sebagai Sheilatology, masih tidak lengkap dan koleksi itu perlu dilengkapkan.

Sekiranya ada di antara pembaca blog saya yang bertugas di syarikat korporat yang mampu untuk menaja Konsert Sheila Majid, saya amat berbesar hati untuk melanjutkan hubungan tersebut. Kalaulah saya kaya, sudah tentu saya saja yang taja!















Nampaknya musim membeli-belah masih belum dan baru bermula untuk Pengguna Xpax! Xpax big freekin’ sale is back! Antara produk yang ditawarkan adalah :

1. Diskaun 50% untuk setiap muat turun di Channel X sepanjang hari. Antara item dalam muat turun Channel X adalah Music(muzik), CMT, Games(permainan) kecuali aplikasi seperti IMX, Defender 1.0 dan lain-lain. Setiap daripadanya mendapat potongan 50% dengan kandungan yang berharga RM3, bakal bernilai RM1.50 sahaja!

2. Juga terdapat 3 tempoh Happy Hour iaitu pada pukul 10 pagi hingga 12 tengahari, 1 hingga 4 petang dan 7 hingga 9 malam. Sewaktu Happy Hour, pengguna yang memuat-turun salah satu kandungan yang ditawarkan dalam tempoh Happy Hour bakal mendapat satu lagi kandungan secara PERCUMA.

3. Rebut peluang tersebut di www.channelx.com.my atau pun mendail *118#. Belanja RM5 atau lebih setiap hari untuk berpeluang memenangi pelbagai hadiah menarik yang ditawarkan setiap hari. Antara hadiah yang ditawarkan termasuk MacBook Air, PSP Go, iPod Touch, Blackberry Curve 8520, Celcom USB Modem dan banyak lagi.

Untuk maklumat lanjut sila ke : http://channelx.com.my/mdp/got_big_freekin_sale.jsp

blog comments powered by Disqus
Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger