Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.
Entri oleh sultanmuzaffar 09 April 2003

Positioning Babak 7 memang memeritkan. 2 jam waktu latihan habis untuk Babak ini sahaja. Aku jadi bosan. Babak ini dimulakan dengan monolog panjang yang memerlukan aku melakonkan aksi Leman 2. Aku perlu menaip, membaca catatan, menulis, berfikir, sedih, resah, takut. Banyak emosi perlu aku realisasikan di Babak ini. Memang sukar.

Babak ini babak konflik. Babak ini babak tegang. Sarjan Yamazaki yang mabuk datang ke rumah Mak Nah Bee mahukan Nani. Berlaku sedikit adegan tegang di sini. Leha cuba untuk menyelamatkan Nani dari menjadi mangsa Sarjan Yamazaki, Leman ditampar Sarjan Yamazaki kerana cuba menghalang tindakannya. Untuk melepaskan diri, Nani perlu mengaku Leman suaminya. Aku perlu membuka seluar dan masuk ke dalam bilik.

Babak 7 ini memang sukar kerana konfliknya.

Babak 9 juga merupakan babak yang sarat dengan monolog panjang antara Nani, Leha dan Leman. Oleh kerana monolog panjang ini aku perlu untuk menvariasikan lakonan aku. Aku perlu bangun dan berlakon bersama Nani walaupun aku tiada dialog kerana monolog Nani sebenarnya dialog yang harus dilontarkan kepada aku. Maklumat untuk wartawan macam aku. Aku kadang-kadang rasa resah dengan Nani, rasa kesal, sedih kerana nasibnya. Begitu juga kepada Leha.

Malam itu selepas latihan memang aku agak letih. Penat yang amat sangat. Baru aku tahu betapa peritnya menjadi seorang pelakon. Esok macam biasa aku perlu datang tepat pada jam 8.30 malam. Pengarah kata dia nak buat sessi latihan intensif untuk aku. Ya, aku amat memerlukannya.

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger