Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.
Entri oleh sultanmuzaffar 08 April 2003

Semalam bermulalah training position untuk Babak 1 hingga 6. Agak meletihkan. Bermula dengan teknik pernafasan, penghayatan watak, streching hinggalah position. Memang letih. Aku pakai baju kerja terus ke sessi latihan. Hujan lebat di Kuala Lumpur.

Babak 1 bermula dengan monolog Leman. Dari luar aku cuba memahami watak aku dengan menghayati setiap dialog yang dilontarkan oleh Leman Voice-Over. Aku perlu mendengar setiap apa yang diperkatakan olehnya agar aku dapat mood Leman. Leman jenis yang bercakap sepatah-sepatah. Jenis budak baru belajar erti kehidupan, baru belajar hidup senang di tengah-tengah keperitan hidup di zaman pendudukan Jepun. Itulah Leman. Seorang yang naive.

Babak 2 bermula dengan adegan di Happy Park. Pertama kali Leman berkenalan dengan Leha. Kemudian kami akan berjalan pulang. Adegan ini yang paling aku tak suka. Aku perlu bermesra dengan Leha. Aku malu-malu semasa pertama kali bertemu dengan keluarga Mak Nah Bee.

Babak 3 bermula dengan beberapa tentera Jepun masuk ke ruang pentas. Leman dalam perjalanan ke pejabatnya. Bawa buku di tangan kiri dan payung di tangan kanan. Leman kena acting dengan buku dan payung. Itu yang payah. Aku tak nak nampak kaku dan tidak menggunakan props yang ada di tangan. Babak ini agak tegang. Muka Leman kena selamba, tidak cemas dan berusaha tidak mahu melibatkan diri. Tonasi kena betul. Buat-buat tak tahu dan tidak mahu melibatkan diri.

Babak 4 bermula dengan adegan di Happy Park. Leha dan Datuk Maaruf. Leman hanya memerhatikannya dari jauh. Aku perlu polish scene ni lagi. Rasa macam kelakar pulak, aku masuk macam Superman tiba-tiba.

Babak 5 bermula dengan adegan Leman bersama Leha. Leha masih kesal dengan apa yang berlaku. Leman juga kesal kerana kerana dia Leha menerima cacian dari Datuk Maaruf. Leman perlu buat berlagak, cakap tidak pandang Leha.

Babak 6 aku tiada di dalam ruang lakon.

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger