Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.
Entri oleh sultanmuzaffar 28 June 2003

Akademi Fantasia Khamis 27 Jun 2003

Lakaran
Setiap peserta perlu menunjukkan lakaran yang telah mereka lakukan kepada penonton. Hanya Burn sahaja yang bersikap jujur menceritakan kecelaruan fikirannya pada waktu tersebut. Atie sama sekali berbohong dengan melakarkan sesuatu yang ceria di atas kertas tersebut dan pada hakikatnya beliau sedang kerisauan. Adi mempunyai bakat melukis yang baik. Beliau jelas seorang yang kreatif cuma kebolehan beliau berinteraksi perlu digilap lagi. Lakaran Nana menjelaskan sikap hipokrit dan mementingkan diri beliau. Walaupun beliau melakarkan semua nama di atas kertas lakarannya, namun demikian, nama beliau diletakkan di tempat yang paling atas yang sekaligus membawa makna beliau bercita-cita untuk menang Akademi Fantasia ini.

Khai budak hip-hop ?
Khai sedang giat berlatih menari ala-ala hip-hop untuk persembahan 11 peserta Akademi Fantasia. Usaha beliau dipuji dan agak menarik. Yang ingin dicetuskan di sini apa perlunya Adi melatah sewaktu melihat Khai menarikan tarian hip-hop tersebut ?

Nana bertindik di pusat ?
Sewaktu sedang menayangkan lakarannya kepada penonton, baju Nana tersingkap ke atas dan sekaligus para penonton yang prihatin dapat melihat tindik di pusat Nana. Imej yang muncul di TV tidak lama. Agak sekejap tetapi dapat dilihat dengan jelas kilauan anting-anting yang ada di pusat beliau. Kebanyakan dari kita pasti tidak sedar kerana fokus ketika itu tertumpu kepada lakaran yang dilukiskan oleh Nana. Pada pendapat saya, seorang penghibur yang baik tidak memerlukan mereka bertindik di pusat atau di kening untuk menjadi seorang yang ternama satu hari kelak.

Linda Jasmine yang garang
Linda Jasmine merupakan seorang guru yang agak tegas sewaktu kelasnya berlangsung. Beliau telah menghukum beberapa orang pelajar yang telah melakukan kesilapan dalam tarian mereka.

Kelas Adnan Abu Hassan
Mereka diuji satu persatu akan pembawakan lagu mereka. Kebanyakan peserta memberikan tahap vokal yang biasa sahaja kecuali Vince, Liza, Adi dan Rosma. Nana gagal membawakan lagu Ku Bahagia, Atie memang semulajadinya hancur membawakan lagu Inggeris, Khai yang masih tersangkut-sangkut bila nada tinggi begitu juga Nija yang pecah suaranya apabila membawa lagu bernada tinggi. Pujian harus diberikan kepada Adi kerana shot showmanship yang menarik untuk lagu tersebut.

Panggilan telefon - Hanya Adi yang memberi salam.
Kejutan berikutnya ialah mereka boleh membuat panggilan telefon ke keluarga mereka. Adi memberi salam kepada ibunya dan bertanya tentang ayahnya. Sahri kelihatan agak sedih apabila mendapat peluang untuk bercakap dengan anak saudaranya. Khai jelas kelihatan seorang yang manja dengan keluarganya.

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger