Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.
Entri oleh sultanmuzaffar 01 July 2003

Diari Akademi
Akademi Fantasia Isnin 30 Jun 2003

Terima kasih Adi kerana keceriaan yang diberikan sepanjang 3 minggu bersama Akademi Fantasia. Semalam telah diketahui lagu yang bakal mereka nyanyikan sempena Konsert IV Sabtu ini.

Nana - I Will Survive
Atie - Jendela Hati
Rosma - Tingting
Burn - Sabar Menanti
Sahri - Tekad
Nija - Setelah Aku Kau Miliki
Khai - Azura
Liza - Dia
Vince - Manis
Azizi - Mungkinkah Terjadi

Persembahan sementara menantikan penyingkiran seterusnya ialah dendangan lagu Sandarkan Pada Kenangan nyanyian Jamal Abdillah dan Ogy Ahmad Daud. Persembahan duet ini pasti ditunggu-tunggu. Kelebihan vokal peserta akan diuji sewaktu mendendangkan lagu ini. Key tinggi Jamal dan key tinggi Ogy pastinya sukar dibawakan jika tiada latihan secukupnya. Pada firasat saya, mereka mendapat lagu yang kebanyakannya sesuai dengan vokal mereka. Kali ini Vince akan diuji dengan sebuah lagu etnik berkonsep world music iaitu Manis dendangan asal Zainal Abidin. Peserta lain yang bakal diuji ialah Rosma dengan lagu Tingting dan Khai dengan lagu Azura. Nana perlu mengekalkan attitude ketika menyanyikan lagu I Will Survive untuk berjaya.

Ada beberapa perkara yang perlu diberi perhatian iaitu ketika Sahri menceritakan perasaannya menerima lagu Tekad. Di akhir ucapan beliau turut menyebut yang para pelajar hari tersebut telah bangun lewat kerana Adi yang selalu menjadi wake-up call telah disingkirkan dari Akademi. Moral :- Adi seorang yang bangun paling awal dan mungkin bangun untuk menunaikan sembahyang Subuh. (Saya tidak dapat membuktikan perkara ini kerana footage mereka bersembahyang tidak dipertontonkan) Dari apa yang dijelaskan oleh Sahri, saya sudah boleh mengagak punca Adi lebih bersifat anti-sosial.

Di akhir episod, para peserta membuat card untuk Adi. Ada cerita menarik tentang card tetapi bukan untuk tontonan umum. :) Ketiadaan Adi lebih dirasakan oleh pelajar berbanding dengan penyingkiran Azza. Itu kelebihan Adi yang telah menceriakan mereka selama 3 minggu. Mereka menyanyikan lagu "Aku Cinta Kau dan Dia" bersama-sama.

Malam ini di Muzik@RIA, rancangan kelolaan Yasmin Hani akan mengundang Adi dan sahabat-sahabatnya untuk mempersembahkan lagu "Aku Cinta Kau dan Dia" secara live di RIA.

Ulasan lanjut berkenaan lagu akan disiarkan tengah hari ini.

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger