Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.
Entri oleh sultanmuzaffar 20 February 2004

Imbasan Akademi Fantasia
Imbasan Akademi Fantasia 03-05 oleh sultanmuzaffar

Tetamu : Azza (baju dia makin ketat). Bukankah bagus kalau ada lagi dua atau tiga episod !

Penyediaan diri yang dilakukan oleh Azza untuk melengkapkan dirinya sekiranya tersingkir ialah beliau perlu menerima apa sahaja keputusan penonton. Lagi satu kita harus fikir yang kita bukannya kalah. KITA MESTI YAKIN DAN KITA PERLU REALISTIK

Selalunya pada pagi hari Jumaat sebelum mereka ke Dewan Percubaan UPM, mereka akan berkumpul untuk meluahkan perasaan masing-masing. Selain daripada itu mereka akan memberi kata-kata semangat kepada setiap rakan-rakan yang lain.

Azza antara pelajar yang jarang kita lihat beliau menangis. Walaupun ketika tersingkir. Pertandingan ini seperti pertandingan adik-beradik, kata Azza. Walupun bertanding tetapi semangat mereka seperti tidak bertanding.

Tangisan mereka tangisan yang tidak dibuat-buat untuk mengumpan perhatian penonton. Terutamanya Nana. Nana menang seorang yang cepat tersentuh.

Seperti sewaktu Khai meluahkan perasaannya dan menyebut Rosma antara pelajar yang rapat dengan beliau dan pelajar lain seakan-akan tidak mengendahkan beliau.

Rosma diserang migrain juga betul-betul kerana keadaan di Akademi yang agak sejuk. Sejuk pun boleh kena migrain ya ? Satu info baru.

Aznil berkali-kali cuba mewujudkan suasana provokasi tetapi ini rancangan di Malaysia yang rata-rata akan cuba mengambil jalan selamat. Lagipun industri hiburan di Malaysia bukanlah besar mana. Pusing-pusing orang itu juga yang kita lihat. Daripada mencari musuh, lebih baik mencari kawan.

Setiap kali sebelum konsert, peratus undian terkini akan dipaparkan. Azza bukan antara pelajar yang mendapat undian terendah sebelum konsert. Kesilapan paling besar Azza kononnya apabila menerima Pie dalam hidup beliau dan melupakan Pooh yang menjadi kepunyaan sebelum Konsert. Azza telah diberi pilihan untuk memilih hanya satu. Azza sendiri tidak tahu yang Pooh itu kepunyaannya dan jika beliau tahu, Poohlah yang akan menjadi pilihannya.

Setelah tersingkir, Pooh tersebut Azza hadiahkan kepada pelajar yang masih tinggal di Akademi. Atie menjahit Pooh Azza. Sekadar mencari publisiti. Juga bukan jawab Azza.

Namakan seseorang yang gembira apabila Azza tiada ?
Azza menjawab Cik Baha. :)

Komen Azza tentang pelajar lain :
Vince – Vokal
Burn – Julur
Adi – Kelakar
Khai – Pemdiam
Sahri – Manja
Azizi – Pemberi Nasihat
Nana – Ceria
Atie – Ceria
Rosma – Pendiam
Liza – Pemalu
Nija – Rock

Yahoogroups Azza :
AF_Azza

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger