Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.
Entri oleh sultanmuzaffar 22 August 2005

Akademi Fantasia : Media Appreciation Nite
Bora Ombak, Ampang
Fotopages sultanmuzaffar

Lambat juga update tentang ini. Kebetulan jerebu pun sudah reda, maka barulah tergerak hati untuk update tentang AF Media Appreciation Nite ini. Pertamanya mohon maaf kepada peminat Idayu, Aidil yang gambar mereka sewaktu membuat persembahan tidak tersiar di sini kerana waktu tersebut saya sedang makan. Gambar, gambar juga, makan jangan lupa ! Nantikan gambar-gambar di sekitar Brunch Bersama Aidil anjuran Aidilistic !

Sebenarnya saya lebih gemar mengira hari untuk Gathering Gol & Gincu. Lebih melangkah ke hadapan berbanding menyiarkan gambar-gambar lama ini. Tetapi untuk tatapan anda, apa salahnya. Banyak juga gambar yang diambil tetapi gambar saya bersama mereka tidak saya siarkan disini. Hanya untuk tatapan peribadi sahaja.

Pada waktu setelah Akademi Fantasia selesai, saya tidak hiraukan tentang persembahan mereka. Mereka kini bukan pelajar tetapi bintang ! Perjalanan mereka masih jauh. Bintang yang ada masih belum benar-benar digilap. Khabarnya, bintang edisi ketiga ini mempunyai masa yang panjang untuk digilap kerana besar kemungkinan Akademi Fantasia keempat tidak diadakan pada tahun hadapan. Pertembungan antara musim Akademi Fantasia dan Piala Dunia 2006 tentunya memberikan masa yang cukup banyak untuk Maestro benar-benar menjalankan tugas mereka untuk menggilap, mencungkil, meneroka setiap bakat yang mereka ada untuk diketengahkan ke peringkat yang lebih tinggi. Masa yang panjang ini juga boleh menjadi platform besar untuk mereka melangkah lebih jauh agar menjadi bintang yang disegani satu hari kelak.

Saya ingin juga melihat bintang ciptaan kita ini bukan sekadar jaguh kampung tetapi juga mampu menakluki dunia. Ianya akan mampu berhasil sekiranya perancangan jangka panjang yang teliti dilakukan untuk memperkembangkan bakat yang mereka ada dan bukan sekadar mengaut keuntungan jangka pendek. Kita tentu mahu melihat mereka mampu berdiri dengan sendiri setelah tiga tahun berlalu iaitu setelah tamatnya kontrak mereka kelak. Apakah mereka sudah mampu berdiri dengan sendiri ataupun masih bertongkat ?

Perjalanan mereka baru bermula !

Mawi, Yazer & Felix : Medley



Mawi, Kefli, Yazer, Amylea : Medley



Marsha : Pose !



Amy & Friends : Bilang Saja



Fuad & Friends : Pop Yeh Yeh



Akma & Felix : Selamat Jalan Romeo



Kefli : Berhenti Berharap



Ekin : Erti Cinta



Reza : Mungkin Nanti



Felix : Aku Semut Merah



Felix : Aku Semut Merah



Felix : Gelek Semut Merah



Trio Amy, Idayu & Akma



Elliza : Elegi Sepi



Yazer : Ready For Love



Marsha : Bossanova



Marsha : Bossanova



Mawi WORLD


Tapi kena ingat, jalan mesti ke hadapan, bukan ke belakang !

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger