Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.
Entri oleh sultanmuzaffar 03 August 2005

AF3

Diari Akademi Fantasia Minggu 10 Episod 05
Siapakah orang ketiga di antara Mawi dan Marsha ? Jelas keakraban mereka sukar untuk dipisahkan. Walaupun orang ketiga yang dimaksudkan sudah berpunya, namun hatinya tetap kepada pasangan Mawi dan Marsha.

Mampukah Felix mendapatkan moodnya untuk lagu persembahannya pada hujung minggu ini ? Apakah perasaannya terhadap Amylea sama dengan perasaannya terhadap Akma ? Bagaimana penerimaan Felix terhadap aksi-aksi sayang Amylea. Menerimanya atau buat-buat bodoh sahaja.

Gelagat Mawi, Marsha dan Felix yang sudah mencapai tahap klimaks kegilaan mereka dapat kita tonton dalam episod kali ini. Setelah hampir sepuluh minggu dikurung di dalam Akademi, tentunya sikap sebenar mereka menyerlah sedikit demi sedikit.

Bagaimana dengan latihan nyanyian mereka ? Saya dapat melihat kemampuan Marsha menyampaikan lagu barunya dengan bersahaja. Walaupun saya lebih sukakan demo CD yang dinyanyikan oleh Siti Nurhaliza.

Apa sudah jadi dengan rambut Felix ? Berjayakah Felix menarik perhatian penonton dengan gaya rambut barunya ? Kacakkah Felix dengan rambut perangnya ? Siapa pula yang sibuk mendandan rambut Felix ?

Menuju Puncak dengan hanya empat orang pelajar. Bagaimana koreografi lagu tersebut yang dicipta oleh Cikgu Linda Jasmine. Khabarnya ada adegan angkat-mengangkat. Tidak cukup dengan itu, Felix melakukan aksi kudanya dan kemudian ditunggang oleh Amylea. Menarik atau tidak ? Bincangkan di Forum.

Belum pernah melihat Seroja versi over dari Mawi ? Anda boleh saksikannya di dalam Diari Extended. Klik Akademi Fantasia Xtra untuk menonton gelagat Mawi dan Felix menari untuk lagu Aduh Saleha.

Cubaan untuk menjadi Webmaster Rasmi Akademi Fantasia. Gaya menulis pun sudah terikut-ikut gaya Nana. Sorry Nana !

Diari Akademi Fantasia Minggu 10 Episod 06
Belum puas menonton gelagat Mawi dan Marsha ? Lihat bagaimana seksinya Marsha cuba menghayati lagunya dengan penuh perasaan. Apakah Mawi membalas cintanya ? Mawi pun satu, buat endah tidak endah sahaja. Walaupun di dalam hati berlari kencang. Kerjasamalah sikit. Jangan pentingkan diri sendiri. Bantu membantu sesama rakan yang tinggal.

Cuba kita lihat apabila tarian untuk lagu Aduh Saleha. Bagaimana rakan-rakannya cuba memberikan kerjasama mereka untuk tarian lagu tersebut agar Mawi mendapat feel untuk lagunya. Beri keadilan pada rakan-rakan anda. Minggu terakhir lagipun.

Mak Mah turun dari puncak Gunung Ledang untuk menemui finalis Akademi Fantasia. Lancar betul percakapan Mak Mah walaupun beliau sudah berumur. Tidak seperti seorang blogger itu yang tersekat-sekat percakapannya. Nampaknya kena menuntut ilmu dari puncak Gunung Ledang jugalah macam ini. Paling tidak dari puncak Sendayu Tinggi. Berendam sahaja terus lancar bercakap. Bukankah bagus ?

Selamba sahaja percakapan Mak Mah dan beliau tahu apa yang diperkatakan. Rasa cemburu mula timbul. Tapi apa boleh buat. Mana ada orang yang boleh dapat semua benda di dunia ini. Kalau sempurna sangat, lain pula namanya nanti. Mestilah ada kekurangan yang boleh dijadikan kutukan oleh pihak-pihak yang tidak senang dengan kesenangan orang lain.

Jom ke Puncak Gunung Ledang atau Puncak Sendayu Tinggi, untuk menuntut ilmu lancar bercakap !

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger