Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.
Entri oleh sultanmuzaffar 14 September 2005

Gathering Di Mana-Mana

Selalunya selepas musim Akademi Fantasia saya sibuk memenuhi jemputan dari pihak kelab peminat untuk ke majlis gathering yang telah dirancangkan oleh mereka. Gathering pertama yang saya hadir ialah Gathering bersama Adi, Sahri, Atie dan Nija di Holiday Villa Subang. Di situ saya pertama kali mengenali Dream, Izrin, Hakim dan Badrul. Bila Neil Amstrong pertama kali menjejakkan kaki di bulan beliau ada berkata “one giant leap for mankind”, maka gathering tersebut merupakan “one giant leap for SM as well”. Dulu-dulu masa ingin menganjurkan gathering bintang Akademi Fantasia memang sukar kerana tempat perlu dirahsiakan kerana takut ada yang gatecrash. Saya teringat bagaimana pihak penganjur gathering tersebut terpaksa menelefon salah seorang fanatik Khai meminta agar para peminat fanatik Khai tidak gatecrash majlis tersebut. You still remember tak ? hahahaha

Itu cerita Akademi Fantasia I, sewaktu Akademi Fantasia II terlalu banyak gathering yang perlu saya hadiri. Ia bermula dengan Fitri yang mana gatheringnya diadakan semasa musim Akademi Fantasia masih belum tamat. Umum mengetahui bagaimana saya seringkali memberikan komen-komen pedas terhadap Fitri. Angkara komen-komen pedas yang datang dari saya sekadar diletakkan di blog telah menyebabkan seorang peminat Fitri menghantar surat pembaca ke Bintang Popular dan mengatakan sultanmuzaffar seorang talam dua muka. Banyak juga panggilan telefon yang saya terima kerana nama tersiar di sisipan Berita Minggu tersebut. Saya tetap menganggap ia sebuah publisiti yang baik untuk saya. Saya mengambil teguran tersebut yang datang dari seorang peminat yang terlalu obses dan begitu emosi dengan Akademi Fantasia. Oh ya ! Saya menang cabutan bertuah sewaktu gathering tersebut dan hadiah tersebut telah saya jadikan hadiah untuk Anugerah Pakaian Berseri di Gathering Gengjurnal.net. Saya tidak guna pun hadiah tersebut sebaliknya saya hadiahkan kepada orang lain.

Gathering Bersama Adam menyusul setelah tamatnya musim Akademi Fantasia. Saya menerima jemputan dari Alia dan diminta untuk berucap pada petang tersebut. Ia merupakan gathering pertama yang saya perlu memberikan ucapan. Secara jujur memang saya nervous. Adam pun seperti Fitri, antara pelajar yang tidak begitu mendapat sokongan saya sewaktu mereka di Akademi Fantasia. Dan di gathering Adam, saya diminta berucap. Something weird kan ? Badrul menyarankan kepada saya agar memakai bandangan. Saya terima cadangan tersebut. Konon-konon nak nampak cool !

Kalau ingin bercerita tentang semua gathering tentunya banyak. Selepas itu Kaer, Anding, Farah dan Rosma. Dari situ saya mengenali pelbagai ragam manusia dan menempuh pelbagai jenis pengalaman baru. Rencam hidup itulah yang mematangkan manusia.

Adakalanya dendam Akademi Fantasia dibawa-bawa sehingga selepas musim Akademi Fantasia. Apa faedahnya ? Apa untungnya bila Pengetua Ramli MS tidak dijemput ke gathering Mas semata-mata kerana beliau pernah membaling pen kepada Mas. Seorang yang berpangkat guru telah dinafikan haknya untuk sama-sama meraikan kejayaan anak muridnya. Ini yang amat menyedihkan. Bukan mahu mengungkit untuk menambah luka tetapi sekadar menjadi peringatan kepada mereka untuk melangkah ke hadapan.

Setelah Mawi selesai menjayakan Malam Seribu Kenangan bersamanya serta Aidil dan Reza, rakan-rakannya yang lain turut tidak mahu ketinggalan. Saya akan berada di Gathering Kefli, Akma dan Yazer. Jom lah ramai-ramai !

Kefli
Gathering Bersama Kefli
Tarikh : 17 Sept 2005
Tempat : The Manhattan, Fish Market (restaurant) in SOGO, KL
Masa : 12pm - 5.30pm
Kos : Seperti di bawah,

1) Semua Ahli Berdaftar (iaitu mereka yang telah mengisi borang, membayar RM35 dan mendapat merchandise ), bayaran adalah sebanyak RM40 seorang.
2) (Untuk mereka yang belum mendaftar, mereka bolehlah mengisi boring keahlian dan membayar RM35. Pihak penganjur akan memberikan merchandise pada hari tersebut.)
3) Untuk Ahli Berdaftar yang berumur kurang dari 12 tahun, bayaran adalah sebanyak RM30 seorang. Hendaklah diiringi oleh seorang dewasa. (maksima 2 orang). Setiap pengiring dikenakan bayaran sebanyak RM40. Pengiring tidak diwajibkan menjadi ahli FCOK.
4) Untuk Bukan Ahli bayaran adalah sebanyak RM50 seorang.

Sila pastikan bayaran untuk Gathering dibuat kepada Bendahari FCOK sebelum 14 September 05 kepada :

Nor Azwana Binti Hamid
Maybank Current Acct
5140 11721 231

Sila email slip bank-in berserta nama penuh anda, nombor telefon dan boring keahlian (kepada yang belum mendaftar) kepada : bendahari_fcok@yahoo.com

Nota : Sila simpan slip bank-in kerana anda dikehendaki menunjukkan slip tersebut bersama ID untuk masuk ke majlis tersebut.

Tempat adalah TERHAD kepada 50 tempat. Cepat ! Daftarlah Sekarang ! Praaapp !!!

Maklumat lanjut boleh diperolehi di Blog Kak Aidid

Akma
Akma's Gathering
Tarikh : 30 September 2005
Tempat : Mega View Banquet Deck, KL Tower
Masa : 8.30 malam
Tema : Biru & Putih
Kos : RM65 seorang

Bayaran boleh dibuat kepada Noor Aishah Abdullah (AMBank) 2110010115636 atau Mohd Haidir Yussuf (BCB) 12230009632054 dan menghubungi Aishah di 017-3337211 ataupun Sariyah di 012-2260401

Maklumat lanjut boleh diperolehi di Akmakonnichiwa Fan Club

Yazer
Malam Apresiasi Bersama Yazer
Tarikh : 28 September 2005
Tempat : Tropicana Golf & Country Club
Hari : Rabu
Masa : 8:00 malam - 11 :00 malam

Khabarnya telah ditutup untuk sebarang penyertaan.

Maklumat lanjut boleh diperolehi di Yazer Fan Club

Ekin
One Sweet Day With Ekin
Tarikh : 17 September 2005
Tempat : Rahsia Bistro, Jalan Ampang
Masa : 1 - 4 petang
Kos : RM50 seorang

Tempat adalah terhad kepada 60 orang sahaja.

Persembahan exclusive dari Ekin dan turut menampilkan beberapa bintang AF dan personaliti lain.

Anda boleh membawa hadiah peribadi untuk Ekin memandangkan kita adakan majlis ini sempena Sambutan Hari Jadi Ekin yang ke 21.

Disamping itu, semua yang hadir perlu membawa sekotak Ribena perisa Blackcurrant ATAU Coklat Kit Kat sebagai buah tangan untuk Ekin.

Cara Tempahan :
Sebarang pertanyaan atau tempahan hubungi :
Haida 013 3895960 atau Ely 019 2667680

atau bank in terus duit ke RHB BANK.
No Akaun 21205900237187 atas nama ETERNALLY EXTREME ENTERPRISE

Setelah duit di bank in, sms butiran berikut ke salah satu no diatas:
1. Nama Penuh
2. Jumlah Tempahan
3. No Telefon utk dihubungi
4. No Slip Bank
seterusnya simpan slip bank sebagai tiket anda.

Nota : Masih ingat yang saya mencari Ungku Rafizal dalam entri yang terdahulu ? Pada hari yang sama saya menerima satu email yang menyatakan beliau kenal dan akan cuba untuk mendapatkan maklumat tentangnya. That's the beauty of having a blog yang dibaca oleh ramai orang. Secara tidak sedar ada di antara kita yang mengenali kawan-kawan yang telah lama tidak kita temui. Sudah jadi blog Jejak Kasih pula.

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger