Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.
Entri oleh sultanmuzaffar 05 September 2005

Janji Joni Revisited
Ingin gathering Janji Joni ? Sementara masih cuti ini, ada sesiapa yang berani mengatur pertemuan ?

Web Redesign 2.0 Workflow That Works
Akhirnya, saya berjaya juga memiliki buku ini setelah menjelajah serata Kuala Lumpur untuk mendapatkannya. Nyaris saya membeli buku ini secara online di Amazon.com setelah kecewa kerana tiada stok di Kuala Lumpur. Saya memerlukan buku ini dengan segera kerana ingin melakukan sesuatu terhadap rekabentuk blog ini.

7pm - 2am : Uptown Revisited
Kali terakhir saya ke Uptown entah bila pun saya tidak ingat. Seingat saya, kali terakhir saya menjejakkan kaki ke situ pasar malamnya hanya dibuka di kaki lima Hawker’s Centre. Tetapi semalam, pasar malam semakin besar. Semakin panjang. Penat juga kaki berjalan bersama Klubbkidd dan Bad sambil-sambil melihat apa yang ingin dibeli. Saya akan kembali lagi untuk membeli beberapa pasang kasut di sana. Kali ini saya tidak akan parking lagi di basement Hawker’s Centre. Entah berapa caci dan maki yang saya terima kerana kereta saya perlu melewati di tengah-tengah perjalanan manusia yang sedang mencari-cari pilihan mereka. Minta ampun !

Shaznilam dan Famili
Bercerita tentang Konsert Reunion Akademi Fantasia, saya teringat satu nama. Shaznilam sekeluarga. Mereka ini tidak pernah ketinggalan untuk menyaksikan Konsert Reunion. Jam empat petang sudah terpacak di depan pentas. Rupanya pada tahun ini mereka tidak bersama-sama dalam kemeriahan Konsert Reunion kerana dua sebab. Pertama, Azizi terlibat dengan rehearsal rand Final Ribena C-Talent Children English Theatre Competition di NTV7. Kedua, keadaan Ainon yang kini sedang sarat. InsyaAllah, pertengahan Oktober Azizi akan mendapat seorang adik baru.

Tahniah !

Malam Seribu Kenangan Bersama Mawi jadi Majlis Apresiasi Blogger

Pertamanya saya mengucapkan ribuan terima kasih kepada Waiem yang mewakili pihak penganjur yang telah sudi menjemput saya untuk hadir ke majlis tersebut. Agak ralat juga kerana saya bukanlah orang yang sentiasa berada di belakang Mawi sepanjang beliau berada di Akademi Fantasia. Untuk tidak menghampakan saya hadir juga memenuhi undangan penganjur.
Apa yang boleh saya perkatakan, memang sukar untuk mengendalikan majlis yang dihadiri oleh seramai 1500 hadirin. Tentunya majlis akan menjadi sedikit tidak terkawal kerana masing-masing ingin mendapatkan peluang untuk bergambar bersama Mawi, merakamkan gambar Mawi, mendapatkan tandatangan Mawi, menyampaikan cenderamata untuk Mawi dan pelbagai treatment untuk menjadi penawar rindu mereka terhadap Mawi.

Namun demikian, majlis tetap meriah. Seawal ucapan dari Presiden Penaja Kelab Sahabat Mawi, majlis saya rasakan seperti Majlis Apresiasi Blogger. Nama-nama blogger disebut satu-persatu berbanding nama-nama media yang lain. Terima kasih kepada Juan Danza yang mempopularkan blogger pada malam tersebut.

Teguran-teguran peribadi akan disampaikan secara peribadi. Agak tidak sesuai diletakkan di blog.

Saya bukan datang untuk makan, saya bukan datang untuk mendengar Mawi menyanyi. Saya hanya datang untuk berhibur dengan para blogger dan melihat sendiri siapakah kelompok peminat Mawi. Keinginan peminat untuk mendekati Mawi memang sukar untuk dikekang atau ditahan. Ada sahaja peluang yang terbuka akan diragut oleh para peminat sehingga adakalanya mengganggu perjalanan majlis. Para Ahli Jawatankuasa juga kelihatan kelam-kabut mengatur semula kelancaran majlis.

Mawi membawakan beberapa buah lagu seperti Mimpi Laila. Turut ditampilkan kejutan kemunculan Yasin untuk mengiringi persembahan beliau. Waheeda membawakan lagu Binafsha dan Kumpulan UNIC turut mendendangkan sebuah lagu. Kumpulan nasyid dari Kulai Johor iaitu Wariqissalam turut bersama Mawi untuk beberapa buah lagu secara medley. Panjang benar medleynya.


Bertemu beberapa orang pembaca blog yang selama ini menjadi pembaca senyap. Ada seorang pembaca telah menyiapkan scrapbook hasil keratan akhbar berkenaan Mawi. Satu usaha yang bukan sedikit lelahnya. Kali terakhir saya buat scrapbook adalah sewaktu kemenangan Malaysia di Piala Thomas 1992. Ada lagi saya simpan sehingga sekarang.


Setelah tiga musim Akademi Fantasia berlalu, inilah merupakan majlis bersama peminat paling gah pernah saya hadiri. Terlalu banyak tangan yang membantu. Terlalu banyak kelibat yang mengambil peluang. Terlalu banyak penaja yang menghulur ihsan. Terlalu banyak pihak media yang hadir membuat liputan. Terlalu banyak flash kamera yang berkelip.

Tahniah kepada pihak penganjur dan juga kepada para peminat Mawi atau lebih dikenali sebagai sahabat Mawi. Semoga persahabatan ini akan berkekalan.

Bukan Blogger Terlampau

Nota : Gangguan mimpi buruk menyebabkan mata tidak boleh lena kembali untuk menikmati malam. Saya harus membuat penilaian semula agar tidak terus terleka lalu menjadi lalai dan akhirnya tersiksa.

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger