Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.
Entri oleh sultanmuzaffar 05 October 2005

Blogger di XFresh !
Menerima panggilan dari Fara XFresh tidaklah begitu mengejutkan kerana sebelum ini saya agak selalu juga berbalas-balas email dengan beliau untuk mendapatkan gambar-gambar sempena gathering Mawi (siapa kata saya tak suka Mawi) dan juga kunjungan Marsha ke XFresh. Selalunya beliau akan mengajak saya untuk membuat liputan kunjungan-kunjungan artis yang datang bertandang ke studio XFresh. Tetapi kali ini saya diundang ke Studio sebagai tetamu. Menurutnya XFresh ingin menemuramah Malaysian Top Blogger. Bukan saya seorang, tetapi berempat. What ?? Siapa top blogger Malaysia selain dari saya ? Juan Danza katanya. Sudah berapa lama Juan Danza itu mempunyai blog ? Dua tahun ? Tiga tahun ? Empat tahun ?? Klubbkidd katanya lagi. Popular ke dia tu ? Ala, blogger yang lagi seorang itu pun popular kerana menumpang populariti AF. :) Termasuk Elkapitan. HAH !! Budak setahun jagung itu pun turut dijemput ?? Ini tidak boleh jadi. Badrul tiada ? Oh ! Badrul boleh buat sesi temuramah khas diri sendiri pada hari Sabtu atau Ahad di ERA. Dialah yang soal, dialah yang jawab, dialah yang putar lagu, dialah yang jawab panggilan, dia juga yang reka permintaan dan segala-galanya dia lah.
Xfresh XTopia dikendalikan oleh Rizal dan Burn. Tetapi pada hari ini hanya Rizal yang akan melayan karenah empat orang blogger gila, sentap, skema dan control macho di studio (sila pilih sendiri anda yang mana satu !). Sesi tersebut bermula agak lambat dan menyebabkan masa siaran saya semakin pendek angkara dua blogger yang perasan diva dan ratu tiba agak lewat. Oleh itu sesi pengenalan hanya saya dan Elkapitan sahaja yang buat. Sesi tersebut berakhir dengan aman walaupun agak kecoh sedikit kerana masing-masing cuba memberikan hujah masing-masing. Juan dapat satu pembesar suara, Klubbkidd dapat satu pembesar suara. Saya dan Elkapitan berkongsi pembesar suara dengan dua dayang istana di kiri dan kanan kami menjadi tukang kipas.

Sudah dua kali saya menjejakkan kaki ke studio XFresh. Teringin juga melihat dan mengetahui bagaimana dan apakah yang canggihnya dalam Studio tersebut. Saya sempat melihat senarai lagu yang telah siap disimpan dalam komputer. Aduh Saliha ?? Delete !! Warkah Berlagu Pilu tiada ?? Hahahaha ! Lagu Percaya Pada Cinta oleh Akma tiada lagi agaknya. Nak Akma Jugak !

Soalan yang panas katanya tetapi tidaklah begitu panas. Mungkin panas bagi Juan Danza yang diajukan soalan tentang nama sebenar dan cabaran berhadapan dengan komen-komen panas di blog. Satu Malaysia sudah tahu nama Juan Danza sekarang. Dan satu Malaysia juga menjadi saksi saya difitnah Rizal XFresh dan konco-konconya mengatakan saya peminat Elliza sebelum lagu barunya diputarkan.
Sempat sahaja seorang penganggur ini mempromosikan dirinya. Moga-moga ada CEO, Presiden, MD company yang besar-besar mendengar XFresh semalam. Entahlah, saya kurang berpuas hati dengan hasilnya semalam. Xfresh jadi macam tidak ceria, mungkin kerana saya terlalu skema menggunakan bahasa blog apabila bercakap. Tetapi saya merasa lebih selesa bercakap di radio berbanding di televisyen kerana pendengar tidak nampak apa yang berlaku melainkan jika mereka menonton WebCast. Saya rasa saya harus lebih ceria, happening, enjoy lagi untuk siaran radio yang mana para pendengarnya dalam lingkungan umur belasan tahun. Saya berharap peringkat umur yang saya letakkan untuk XFresh ini bukan merupakan satu insult buat XFresh. Berbanding salah seorang blogger itu yang mana side profilenya disamakan dengan Zahid. Lawak gila. I will keep that in mind sampai bila-bila. Now, you are not Zizan BeatTV, not even Nabil Mentor but Zahid AF2 ! Hahahaha ! Terimalah hakikat !

Pada pembaca lain yang ingin mengetahui kedudukan terkini Malaysian Top Blog, bolehlah melawat ke Portal Malaysian Top Blog. Jangan klik, tengok saja. Nanti menyumbang satu hits kepada mereka. Itu petua dari Juan Danza dan Klubbkidd.
Selesai sesi wawancara tersebut, Badrul menyertai kami di kafetaria. Habis segala rahsia dibongkar oleh Badrul termasuk permintaan palsu yang sekali lagi memfitnah saya untuk siaran ERA. Saya terlepas untuk menonton episod Hikmah semalam. Oppss ! Entah apalah yang terjadi kepada Ana, Adrian dan Arman semalam. Hari ini merupakan episod terakhir drama Hikmah. Saya akan membeli juadah berbuka cepat-cepat dan tunggu depan TV.

Jangan ambil serius sangat dengan artikel ini. Sekadar untuk berjenaka di bulan puasa. Siapa yang masih kuat godaan syaitan yang menghasut untuk terasa dengan artikel ini, sila beredar secepat mungkin. Kepada peminat Juan Danza, Klubbkidd dan Elkapitan, jangan boikot saya pula selepas ini. Trend sekarang ni, main boikot-boikot ! Takut juga !

Undilah lagu Kau Teristimewa oleh Zahid untuk Xfresh FM Sepuluh dan Carta Xfresh 20 ! Galeri Foto XFresh selalunya akan diupdate di sini, tetapi bila adalah di luar bidang kuasa saya. Silalah sentiasa refresh. Kualiti gambar saya tidak begitu memuaskan. Gambar lebih jelas boleh dilihat di blog Juan Danza. Dia ada jurugambar profesional pejabat yang dibuat macam harta sendiri. Saya kena ambil sendiri.

Artikel "Malaysia Top Bloggers" telah diupdatekan di Portal XFreshFM. Selain daripada itu artikel dari Fara XFresh dan saya sendiri telah diupdate di Blog XFresh.

Selamat Menyambut Bulan Ramadhan dengan ucapan, "Ada Puasa, Ada Raya, Ada Exam"

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger