Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.
Entri oleh sultanmuzaffar 24 October 2005

Jalan-Jalan Studio
Pada hari Jumaat, saya bersama Dream dan Chail berbuka puasa sekali di Cozy Corner Great Eastern Mall. Saya memang suka pergi Cozy Corner pasal makanannya memang sedap. Mula-mulanya memang tidak jadi, tetapi pasal sudah terliur dengan menu di situ, kami pergi juga. Topik perbualan rata-rata berkisar kepada kisah yang berlaku di Seri Perdana.

Dalam perjalanan pulang menghampiri rumah, ada orang telefon ajak ke Sri Hartamas. Ada Marsha di sana bersama Juan Danza dan team URSnya. Selesai lepak di Sri Hartamas, Klubbkidd ajak pula ke Studio Audi Mok untuk melihat sesi rakaman album Nikki. Zahid ada bersama untuk merakamkan bahagiannya. Zahid tampil dalam album tersebut untuk rap dalam salah satu lagu dalam album Nikki. Tunggu sahaja pelancaran album Nikki pada bulan Disember ini. Ada sesuatu yang menarik menanti anda.

Ini kali pertama saya melihat proses merakamkan lagu dijalankan. Saya pernah mendengar lagu yang dirakamkan sebelum dilakukan proses adunan muzik. Memang kedengaran agak berbeza. Saya turut berbual dengan salah seorang Editor URS tentang masa depan blog. Apa yang boleh saya lakukan dengan blog tersebut dan bagaimana saya boleh meluaskan pengaruh blog kepada masyarakat umum amnya. Satu perbincangan yang berguna dan InsyaAllah akan dipraktikkan di masa akan datang jika ada kelapangan.

Banyak juga cerita-cerita dalaman tetapi entahlah biarlah di simpan di dalam hati. Hahahahaha. Untuk melihat foto, sila ke blog Najmie.

Havoc di Chatterz Club Buka Puasa

Felix dikerumi peminat

Mula-mula saya memang tidak berhasrat untuk pergi ke majlis tersebut. Pertama, ia adalah majlis yang terbuka kepada semua peminat Akademi Fantasia. Kedua, saya malas pergi seorang. Ketiga, makanan di Saloma Bistro memang terkenal dengan tidak sedapnya. Menjelang petang, Badrul hantar SMS ajak sekali ke sana. Badrul kena pergi atas tujuan politik. Saya kalau tidak pergi pun tidak siapa kisah. Sempat juga tanya Hakim kalau-kalau ada lagi tempat kosong. Memang ada tetapi kerana pergi seorang, saya ikut Badrul sahaja. Kena pula berbaju Melayu petang itu.

Petang itu sarung baju Melayu warna kuning lengkap dengan sampin ke Saloma Bistro. Berdasarkan penanda nama, kena duduk bersama Mawi, Felix, Akma dan Aznil. Mujur Mawi ditarik untuk duduk dengan meja VVIP. Kalau tidak, entah apalah malang yang bakal menimpa meja tersebut. Mahu roboh agaknya.

Mawi Azan

Mawi melaungkan azan untuk berbuka. Memang sedap laungan azan Mawi. (jangan susah-susah vote, saya bukan Juan). Sempat lah mereka berbuka selama lima minit sebelum diserbu oleh para peminat untuk bergambar dan tandatangan autograf.

Mahu disalahkan para peminat juga tidak boleh kerana itulah cuma peluang yang ada untuk mereka bertemu dengan bintang-bintang Akademi Fantasia. Mereka sudah habis beribu-ribu untuk mengundi bintang-bintang kesayangan mereka. Jadi apa salahnya. Saya sendiri faham peluang untuk mereka jarang sangat mereka perolehi. Tetapi jika kepentingan diri sendiri diutamakan sehingga sifat kemanusiaan diabaikan sememangnya tidak patut dilakukan. Berilah mereka peluang untuk berbuka dahulu.

Khas untuk JU (tapi tak perlu vote saya, sila vote Badrul sahaja)

Apabila bintang Akademi Fantasia telah dibawa ke belakang pentas, barulah suasana kembali aman dan tenteram. Barulah saya tenang untuk mengambil makanan dan makan walaupun makanannya tidaklah sesedap mana.

Tiada Lagi Tangisan

Persembahan bermula, maka serabut pun bermula. Elliza memulakan persembahan dengan lagu Tiada Lagi Tangisan. Oleh kerana Badrul cabar saya untuk beri bunga kat Elliza, saya sahut cabaran tersebut. Saya pasti Badrul tidak akan mengaku punya. Oleh itu, baik buat disclaimer awal-awal. Lagi pun saja seronok-seronok.

Mawi mempersembahkan lagi Nourel Ain bersama bintang-bintang yang lain. Seperti biasa keadaan di hadapan pentas akan dikerumi dengan para peminat untuk mengambil gambar. Lebih baik tidak komen apa-apa lah kan. Karang blog kena boikot. Hahahaha

Akma, SM, Marsha & Felix

Selebihnya lebih tenang berada di luar. Lagipun kebanyakan persembahan adalah persembahan mereka yang sama sahaja dengan yang sebelum ini. Akma dan Felix membawakan lagu Hari Raya Hari Bahagia, Aidil membawakan lagu Balik Kampung, Ekin dan Amy membawakan lagu Suasana Riang Di Hari Raya, Kefli membawakan lagu Berhenti Berharap, Amylea membawakan lagu Ku Berserah dan Marsha membawakan lagu Untuk Terakhir Kali. Sebelum menutup persembahan, kesemua bintang Akademi Fantasia membawakan lagu Syawal Telah Menjelma. Pada waktu itu, Mawi telah pulang kerana perlu menghadiri sesi fotografi dan rakaman album beliau pada jam 12 tengah malam. Ada orang cakap dia star pasal balik awal. Peduli lah, itu sudah kerja dia. Biar dia laksanakan tanggungjawab dia. Malam tersebut Idayu dan Fuad tiada di majlis tersebut.

Perbualan di luar Saloma Bistro lebih menumpukan soal sikap seorang bintang Akademi Fantasia. Sebenarnya saya sudah muak untuk memberikan komen saya tentangnya kerana ia merupakan ritual harian yang sering diperkatakan. Saya cuma mengambil sikap cuba untuk bertolak ansur dan tidak mudah berkecil hati sekiranya ia melibatkan sikap mereka. Ada banyak perkara yang lebih penting untuk dibincangkan selain daripada sikap pentingkan diri sendiri kita. Entahlah, biar peminat sendiri menilai mana yang baik, mana yang buruk.

Selesai majlis, saya dan beberapa orang lagi melepak sebentar di belakang pentas sebelum pulang ke rumah. Saya tiba di rumah sekitar jam 11.30 malam dan menonton televisyen sebentar. Tidak perlu risau ya ! Hahahaha.

Gambar-gambar lain boleh dilihat di Fotopages SM.

Buka Puasa bersama Marsha

Chatters Kafe

Bertempat di Chatters Kafe & Restoren, satu majlis berbuka puasa bersama Marsha telah diadakan pada hari Ahad. Majlis tersebut telah dianjurkan oleh Shawn dan Michelle serta ahli keluarga dan sahabat handai Marsha sendiri. Ramai juga yang hadir pada petang itu. Seperti biasa fanatik Marsha tentunya ada bersama. Saya hadir bersama Badrul sementara menantikan Klubbkidd dan Ted yang sudah semestinya akan tiba lewat. Mereka kan superstar !

Majalah di Chatters Kafe : Tengok Sahaja !

Makanan di Chatters Kafe lebih sedap berbanding di Saloma Bistro. Puas jugalah makan berbanding semalam. Sempat juga berkenalan dengan kawan-kawan baru di sana. Kita bertukar-tukar pendapat tentang banyak perkara. Bertemu dengan pembaca-pembaca blog banyak meluaskan horizon pemikiran saya. Saya tenang untuk bertukar-tukar pendapat dengan mereka, walaupun ada yang malu-malu. Kefli tiba di pertengahan majlis bersama kawan beliau.

Marsha Pose untuk Peminat Fanatiknya

Sempat juga berkongsi cerita-cerita penting dengan Badrul. Memang saya banyak berkongsi terlalu banyak rahsia dengan beliau. Saya memang agak terbuka dengan beliau. Segala-galanya kebanyakannya Badrul akan tahu dahulu berbanding orang lain. Kalau Badrul kongsi dengan anda cerita-cerita penting dan rahsia itu, maknanya anda sudah termasuk dalam orang-orang penting di sisi saya. You are lucky !!

Marsha bersama Peminatnya

Saya sebenarnya suka dengan majlis sebegini yang boleh saya sifatkan lebih tenang. Sudah saya terangkan, saya kurang selesa dengan majlis yang agak kelam-kabut. Walaupun bilangan peminat yang hadir hanya sekitar 40 orang, tetapi majlis dapat dikawal dengan baik. Setiap orang dapat makan dengan selesa dan berbual-bual dengan perasaan yang seronok.

Untuk cerita yang berbeza horizonnya iaitu pandangan dari seorang fanatik Marsha, silalah melawat ke blog Sekadar Media Picisan. Gambar-gambar lain boleh dilihat di Fotopages SM.

Bloggers Kongsi Cerita
Selesai majlis berbuka bersama Marsha, Klubbkidd, Najmie, Badrul, Ted dan saya menghabiskan masa sehingga jam 11 malam melepak di kafe tersebut sambil minum-minum teh. Banyak juga yang dibualkan dan diumpatkan. Ada perkara yang basi ada perkara yang malas nak komen.

Bloggers bersama Marsha & Kefli

Seperti biasa kalau sudah duduk semeja tentu sahaja ada lawak-lawak kasar yang adakalanya makan dalam. Saya mengambil sikap tidak kisah cuma takut ada yang tidak selesa sahaja.

Walaupun banyak menghadiri majlis pada hujung-hujung minggu, saya nampak macam seronok. Tetapi tidaklah seronok mana pun. Saya merasa sungguh bertuah kerana punya ramai sahabat-sahabat rapat yang sering bersama-sama untuk sama-sama berkongsi pengalaman bersama saya. Mungkin tidak bersama secara fizikal, tetapi cukup bermakna dengan sekadar berkongsi SMS. :)

Gambar-gambar lain boleh dilihat di Fotopages SM.

Saya berkongsi pandangan saya tentang isu Belia Benci Disko yang kecoh diperkatakan sejak akhir-akhir ini bersama MamanView dalam artikel beliau bertajuk Kesilapan Mawi, kesalahan kita dan Artis Masuk Disko?. Saya telah pun mengutus satu email kepada penulis tersebut dan menyatakan perasaan dan pendapat saya terhadap tulisan beliau. Biarlah apa isi email tersebut menjadi milik kami berdua sahaja.

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger