Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.
Entri oleh sultanmuzaffar 02 October 2005

A Moment Like This bersama Akma
MegaView Banquet
Menara KL
anjuran AkmaFC.net

Saya tiba keseorangan pada malam tersebut kerana ada seseorang itu yang sedang menunaikan tanggungjawabnya sebagai pelajar demi agama, bangsa dan negara. Saya bertemu Wink di lif dan tetamu-tetamu lain mula tiba. Ini kali pertama saya naik ke KL Tower. Bahagian yang paling tinggi pula. Sempat juga berbual-bual dengan Izreen, Cikanos, Leen dan Feli(nb)x. Banyak juga gosip dari saya yang perlu mereka update dan banyak juga gosip dari mereka untuk saya update. Sudah dua hari gathering ini berlangsung, tetapi tidak putus-putus komen yang boleh dibaca. Antara maklumat penting yang perlu diketahui oleh para peminat Akma ialah album EVO 02 yang memuatkan lagu Percaya Pada Cinta akan dipasarkan pada minggu ini. Selain daripada itu, album EVO 03 yang memuatkan lagu duetnya bersama Felix yang bertajuk Bertakhta Di Hati dan sebuah lagu duet evergreen dendangan Hail Amir dan Uji Rashid.

Majlis dimulakan dengan bacaan doa oleh bapa Akma sendiri dan kemudiannya ucapan oleh Badrul selaku Penasihat AkmaFC.net. Teks ucapan beliau boleh dibaca di blog BadrulAfterSix. Akma seterusnya menyampaikan ucapannya. Turut hadir pada malam tersebut ialah M.Nasir, Marlia Musa, Dr. Azahari, Hasrul dan Anita dari KL Tower. Majlis telah dipengerusikan oleh Rostam dari ERA. Majlis pelancaran Website AkmaFC.net telah dilancarkan oleh Akma dan bekas Pengetua Akademi Fantasia iaitu M.Nasir. Majlis malam tersebut juga telah ditaja oleh Menara KL, Kukubar, Coffee Bean dan Radiance. Semuanya kroni. :)

Pertamanya, makanan malam tersebut sememangnya pedas. Hangat juga lidah ini menahan kepedasan. Rasanya kehangatan makanan pada malam itu umpama hangatnya …(JU sila sambung). Keduanya, tema pakaian pada malam tersebut ialah biru dan putih. Sama macam pakaian Felix semasa membawakan lagu Aku Semut Merah. Hampir semua hadirin sporting dengan mengenakan pakaian mengikut tema. Saya pakai tshirt warna biru kehitaman walaupun nampak macam hitam.

Hayati lirik lagu single dari Akma ini dan pasti ada yang tersenyum sendirian.
Percaya Pada Cinta

Semenjak pertemuan itu
Kurasa hadir sesuatu
Bagai pelik rasa di hati
Berdegup hatiku ini
Mungkinkah ini rasa kawan
Atau sebaliknya
Tapi aku kian merasa
Ada cinta di dalam hati

chorus
Kubiarkan cinta ini hadir
Datanglah segera kepadaku
Kerna kau ada sesuatu
Membuatku cinta kepadamu
Kutahu dikau pun merasakan
Katakanlah kata kepada ku
Jangan biarkan cinta pergi
Percayalah
Ini sudah suratan Maha Esa

bridge

Hadir mu di sisiku ini
Merubah segala galanya
Gembira bila bersama
Mimpi bila kau tiada
Mungkinkah ini rasa kawan
Atau sebaliknya
Tapi aku kian merasa
Ada cinta di dalam hati

Ulang korus 2x

Kutahu dikau pun merasakan
Katakanlah kata kepada ku
Jangan biarkan cinta pergi
Percayalah
Ini sudah suratan Maha Esa
Percaya pada cinta

Malam itu Akma telah mendendangkan beberapa buah lagu seperti Ku Bahagia, Percaya Pada Cinta, Kaulah Segalanya, Cahaya dan Pulangkan. Memang biru juga muka ini apabila disuruh berduet dengan Akma. Mujur saya tidak mengulang lirik “pabila digiring angin” pada bahagian yang terlupa lirik itu. Kalau ada lirik di tangan, rasanya saya boleh membawakan lagu tersebut dengan lebih baik lagi sehingga Felix terpaksa bersara dari bidang seni. Saya mana boleh kejutan-kejutan seperti ini. Saya cepat nervous. Lalu hilang semua darah turun ke kaki.

Soalan-soalan yang dilemparkan oleh para peminat Akma memang lebih tajam dari para wartawan hiburan Malaysia. Jenis yang direct to the point tanpa selindung-selindung. Berpeluh juga Akma ingin menjawabnya. Dalam soalan-soalan berbau cinta, beberapa soalan yang menarik untuk dikongsi bersama datangnya dari Nisa yang ingin tahu di manakah Akma melihat dirinya lima tahun akan datang. Soalan sebegini lebih berbentuk jangka panjang bukan sekadar seronok-seronok jangka pendek. Begitu juga dengan soalan jenis muzik yang digemari oleh Akma oleh salah seorang peminatnya. Ya benar, kita boleh berseronok-seronok, tetapi kita mesti ada matlamat kita yang lebih besar. Walau apa pun yang terjadi, sokongan kita terhadap kedua-duanya harus berterusan. Jangan jadi macam LV yang lebih bersifat jangka pendek.

Ada satu soalan dari peminat Akma yang membuatkan saya berasa amat bersalah. Soalannya adalah berkenaan bagaimana Akma menangani tekanan sewaktu minggu keenam apabila melibatkan kes Amylea. Saya kira hampir kesemua pembaca saya tahu yang saya benar-benar tidak berpuas hati dengan Akma berkenaan apa yang terpapar di dalam Diari pada minggu tersebut. Melihatkan bagaimana Akma menangani masalah itu secara matang membuatkan saya berasa begitu bersalah. Saya memohon maaf. Macam ada seorang itu yang merasa bersalah apabila mendengar Haider menyanyi dengan baik di Malam Apresiasi bersama Yazer. Saya menganggap apa yang berlaku di dalam Diari sudah lama berlalu dan cabaran lebih besar sebenarnya baru bermula. Kematangan Akma jelas mencerminkan sifatnya yang begitu merendah diri dan membuatkan saya sedikit tidak berasa kekok untuk berkomunikasi dengan beliau.

Hari ini rasanya Akma sudah mengenali saya yang sering kelihatan pada mana-mana majlis yang melibatkan bintang Akademi Fantasia. Begitu juga seorang lagi kawan saya itu. Tapi saya pasti, Akma lebih mengenalinya. Hari tersebut juga Akma telah mengenali abang-abang, kakak-kakak, adik-adiknya dari AkmaFC.net yang telah sudi hadir pada malam tersebut. Akma juga telah berpeluang untuk mendapat satu lagi kumpulan sokongan yang dikenali sebagai Jiwang United. Selepas ini kalau Badrul merajuk, tentu Jiwang United akan pujuk Badrul. Maka secara tidak langsung, hits Badrul akan melonjak naik secara mendadak. Oleh itu, jangan buat Badrul merajuk. Sekarang ini trend merajuk, hits akan naik.

Secara keseluruhan, gathering ini boleh saya sifatkan penuh dengan rasa kasih sayang. Setiap seorang dari mereka yang hadir pada malam itu hadir dengan hati yang berbunga-bunga. Di sini kita mengharapkan kebahagiaan sampai bila-bila, walaupun di luar sana ada yang mengharapkan keruntuhan perhubungan insan lain. Itu bezanya kita.

Apa yang saya nampak dari pertemuan ini, sebuah lagi pertemuan yang lebih bermakna mampu dilaksanakan oleh setiap dari kita. Kita boleh bergabung usaha untuk melaksanakan aktiviti yang melibatkan Akma di masa akan datang. Jika gathering kali ini dianjurkan oleh AkmaFc.net, maka untuk gathering akan datang Jiwang United boleh membantu untuk melancarkan lagi gathering yang akan datang. AkmaFC.net tentunya memerlukan lebih lagi tenaga sukarelawan untuk sama-sama menaikkan nama Akma. Gabungan ini tentunya akan menjadikan nama Akma lebih mantap dan kukuh di dalam industri hiburan tempatan.

Saya dengan jelas dapat melihat keseronokan yang terpancar pada wajah setiap yang hadir pada malam tersebut apabila Felix menjelmakan dirinya untuk Akma sebagai kejutan kepada semua hadirin. Mata anda bersinar-sinar. Senyuman anda semakin lebar. Telinga anda sentiasa bersedia untuk merakam setiap perbualan Akma dan Felix. Lidah anda baru sahaja hilang pedas makanan yang terhidang. Ini membuktikan kita mampu melakukannya sekiranya kita mahu. Kita mahu dan kita buat. Kita bukan sekadar mahu tetapi duduk diam. Kita buat. Melihatkan kelancaran dan kesempurnaan gathering pada malam itu, tentunya Felix juga mahu kita melakukan sesuatu untuknya pula. Felix kemudiannya berduet dengan Akma untuk lagu Bertakhta Di Hati. Walaupun kelihatan agak penat, mereka menyampaikan lagu tersebut dengan showmanship yang tidak begitu memuaskan hati saya. Saya mengharapkan sebuah persembahan yang lebih romantik. Fanatik lah tuh !! Persembahan Bertakhta Di Hati tidak seperti yang dipersembahkan di Konsert Akademi Fantasia yang lepas. Tapi mata Felix tetap curi-curi jeling.

Semoga AkmaFC.net akan terus mekar sampai bila-bila berkat sokongan semua pihak yang jujur menyokong kerjaya Akma. Terima kasih kerana sudi menjemput saya. Kepada pemenang hadiah utama cabutan bertuah, saya cemburu !! Saya amat gembira pada malam tersebut. Saya tahu orang lain juga gembira.

Sila lawati BadrulAfterSix dan Sekadar Media Picisan untuk membaca ulasan dari mereka. Foto lain akan diletakkan di Fotopages SM dan Fotopages Ajeem. Terima kasih.

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger