Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.
Entri oleh sultanmuzaffar 29 April 2006

Papa Rock, Raja Platinum dan Rupanya Kita Serupa

Malam ini malam seni muzik Malaysia. Malam semalam bermulanya fenomena baru di Akademi Fantasia. Semalam dunia hiburan muzik Malaysia menyaksikan Mawi menerima Anugerah Platinum Berkembar Enam kerana pencapaian album The Best of Mawi World.

Semalam juga merupakan hari yang meletihkan. Sepanjang malam dan pagi menyiapkan hal-hal berkaitan Majlis Pengumuman Barisan Tenaga Pengajar Akademi Fantasia 4. Setelah tiga tahun saya menghadiri majlis tersebut sebagai star, tahun ini saya hadir sebagai staf. Dua huruf, r dan f yang memberikan begitu banyak perbezaan.

Kalau beberapa tahun yang lalu, anda sering merungut yang cadangan anda tidak diterima atau tidak didengari atau mungkin tidak dibaca. Tahun ini saya suka untuk menjadikan blog ini sebagai satu medan untuk anda memberikan cadangan-cadangan anda. Diterima atau tidak, itu bukan kerja kita. Sekurang-kurangnya kita telah meluahkannya melalui saluran yang betul.

Memang sudah tidak menjadi rahsia lagi, setelah dua blog yang separa star telah pun membocorkan rahsia tersebut hanya semata-mata cubaan mereka mahu merebut takhta yang saya kosongkan.

Kalau ada kesempatan, saya akan terus menulis tentang apa sahaja yang terlintas. Cuma saya memerlukan sedikit masa untuk menyesuaikan dengan keadaan masa agar semuanya kembali seperti sedia kala. I will be back !

Malam ini kita akan bertemu lagi setelah kali pertama kita bertemu di Antara Dua Selat. Debaran semakin kencang. Sekitar perbualan yang kebanyakannya berkisar tentang album Transkripsi, rata-rata menyukai album tersebut. Ada yang menyatakan produksi album tersebut sangat mantap. Tidak kurang juga yang merasakan album Prasasti Seni lebih baik.

Dari hari ke hari saya semakin menggemari banyak lagu dalam album tersebut. Antaranya yang tidak jemu saya putar adalah lagu Biarlah Rahsia, Rupanya Kita Serupa, Bisakah, Intrig Cinta dan Cuba Untuk Mengerti.

Saya masih belum membuat keputusan untuk hadir atau pun tidak ke AIM13 walaupun jemputan sudah berada di tangan. Kalau ada pun, mungkin singgah sebentar awal petang untuk mengambil album Transkripsi dari yang disayangi. (ketawa)

Nota : Saya tidak perlukan gambar press-kit untuk update blog. Star hanya guna gambar lebih berkualiti dan terkini.

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger