Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.
Entri oleh sultanmuzaffar 14 October 2006

Ziarah
Episod 15 (Kazakhstan: Syhmkent)

Image Hosted by ImageShack.us

Syhmkent, adalah ibu kota ketiga terbesar di Kazakhstan, selepas Almaty dan Astana. Dengan kepadatan penduduk melebihi satu juta orang, majoriti daripada mereka adalah beragama Islam.

Kesibukan suasana di Syhmkent dari pagi hingga ke lewat malam menghangatkan lagi suasana dengan gelagat anak-anak muda berpelesaran di pusat-pusat hiburan. Malah, ada di kalangan mereka menyambut kehadiran kami dengan ramah.

Di daerah Turkistan, terdapat sebuah makam dikenali sebagai Makam Khodja Ahmed Yassavi. Ia adalah sebuah makam seorang ahli Sufi, di mana dia menyebarkan karya-karya puisi berunsur kecintaan kepada ketuhanan, dan sesama manusia.

Tidak jauh dari makam tersebut, kami menziarahi sebuah rumah yang didiami oleh seorang warga emas.

nota sultanmuzaffar : Rasa diri terlalu kecil apabila berada di hadapan semua pencinta-pencinta filem dan drama tanahair. Mereka berbicara dari satu topik ke satu topik tentang drama dan filem tidak henti-henti. Rasanya lebih senang duduk semeja dengan khalayak filem atau drama yang masih belum mengecap apa erti populariti. Mereka lebih senang didekati. Mereka boleh dikategorikan sebagai berbakat tetapi belum popular atau pun berbakat tetapi tidak popular. Mujur lah bukannya popular tetapi tidak berbakat. Adakalanya menjadi lebih seronok apabila mengingati yang kita pernah berada di lokasi pengambaran untuk drama mereka yang pertama dan hari ini mereka bercerita tentang drama-drama yang telah mereka siapkan. Menjadi lebih manis bila kita menjadi saksi entri pertama blog yang pernah dibina dan hari ini kita menyaksikan kita sama-sama berbicara tentang projek skrip drama dan filem untuk masa akan datang. Inikah yang dimaksudkan kejayaan ? Belum. Ini baru sekadar mimpi. Walaupun dalam mimpi itu kita akan hanya menemui kebahagian.

Dapatkan Nada Dering Pemanggil! Hanya di METAMOBILE

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger