Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.
Entri oleh sultanmuzaffar 01 May 2007

Seandainya ada AFMASUK

Umum mengetahui sehingga hari ini telah heboh diperkatakan umum yang AFMASUK bakal digunakan. Debat esok pun akan membincangkan tentang AFMASUK. Kenapa wujud AFMASUK walaupun telah dididik penonton sedari awal bermulanya AF5 yang tiada AFMASUK, pelajar akan balik kampung, pergi tak kembali dan segala macam momokan yang telah dipropagandakan agar penonton yakin yang pelajar yang tersingkir tidak akan dikembalikan.

Di mana letaknya kredibiliti pengundi yang telah saban hari mengundi pelajar yang ingin mereka lihat meneruskan pengajian. Pelajar yang berjaya meneruskan pengajian mereka adalah pelajar yang menjadi pilihan penonton. Pelajar yang tersingkir adalah pelajar yang mendapat undian rendah dan yang tidak mahu ditonton oleh penonton. Penonton mahu melihat mereka balik kampung. Jangan jejak dewan lagi. Duduk di rumah. Itu yang penonton mahu kesan dari momokan yang telah disuntik dalam minda mereka sedari awal.

Cukup cerita tentang AFMASUK.Dalam Diari semalam, Mila melahirkan rasa syukur dan bertuahnya kerana berjaya meneruskan pengajian sehingga minggu ketujuh. Itulah namanya rezeki. Bukan sebab berangan influential blog, bukan sebab Pengkritik Tetap, bukan sebab sesiapa. Mereka bukan Tuhan.

Tiada berkesannya pengaruh blog untuk merubah corak pengundian. Ada sejuta dekoder yang terpasang sewaktu konsert. Jika ada empat penonton dalam satu rumah, maka ada empat juta penonton yang menonton konsert. Berbanding blog yang hanya ada empat ribu pembaca pada setiap hari secara purata. Go figure !

KesalMinggu ini Heliza dapat lagu rock dari Ella yang bertajuk Kesal. Kalau lagu ini boleh dipilih sudah pasti ia bukan menjadi pilihan Heliza. Dalam sesi latihan bila melihat Heliza sebegitu, rasa malu pun timbul. Tapi kalau itu yang perlu dilakukan, teruskan lah.

Perang Pun BermulaPerang antara peminat nampaknya sudah bermula angkara ad aura-ura AFMASUK akan digunakan lagi untuk musim ini. Dah boringlah AFMASUK. Baik buat AFKELUAR. Baru seronok sikit berperang. Pelajar yang mendapat undian paling sikit AFKELUAR akan dimasukkan ke dalam Akademi. Siapa yang nak Farha masuk semula ke Akademi, kena undi AFKELUAR untuk pelajar lain. Baru seronok sikit.


Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger