Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.
Entri oleh sultanmuzaffar 30 July 2007

The Borneo Rainforest Cafe, Sunway

Image Hosted by ImageShack.us

Hari Jumaat selepas tamat waktu bekerja saya memenuhi undangan Datin Seri Tiara Jacquelina ke majlis pelancaran The Borneo Rainforest Cafe di Sunway. Dulu lokasi kafe tersebut merupakan Canai & Such. Kini sudah menjadi milik The Borneo Rainforest Cafe. Turut bersama saya pada malam itu ialah Suanie, KY, TVSmith dan Leen Nation.

Saya suka suasana yang dipersembahkan kepada pengunjung. Suasana malam di tempat yang terbuka memang menyamankan, jangan hujan cukup. Ada lebih kurang 8 gerai dan pengunjung ke kafe tersebut boleh memilih mana-mana gerai yang ada.

Jika bosan-bosan, ada muzik yang boleh menghiburkan pengunjung. Malam itu muziknya agak istimewa kerana ada live band. Persembahan muzik fusion tradisional mereka sungguh mengagumkan. Dengan gabungan sape dan beberapa alatan muzik tradisional, aura Borneo boleh dirasai.

Malam itu ada lebih kurang 100 hidangan terbaik Malaysia seperti ketam bakar, lamb chop, tiram, nasi kerabu, otak-otak, char koay teow, nasi lemak dan laksa Sarawak. Saya makan nasi lemak. So tipikal Melayu kan. Dah lah pagi makan nasi lemak, malam-malam pun makan nasi lemak. Memang terasa lemaknya dan garing ikan bilisnya. Ada pelbagai jenis minuman terhidang untuk pengunjung. Yang paling saya suka ialah teh serai dan air selasih. Saya ingatkan air kacang soya.

Oleh kerana malam itu merupakan malam pelancaran, maka ramai juga artis yang ada pada malam tersebut. Antaranya Sofea Jane dan suami, Datuk Siti Nurhaliza dan suami serta anak. Adib tiada. Hanya yang bongsu sahaja. Mungkinkah Siti Nurhaliza akan terlibat dalam produksi My Name Is Remy? Kita tunggu sahaja. Chedd, salah seorang pelakon yang terlibat tetap menutup mulutnya tidak mahu memberikan sebarang bayangan.

Jika anda berpeluang untuk berada di sekitar Sunway, boleh singgah ke sana.

Image Hosted by ImageShack.us
Borneo Rainforest Café @ Sunway
(bertentangan Sunway Hotel & Spa)
Persiaran Lagoon, Bandar Sunway
46150, Petaling Jaya
Selangor

Rakaman imej yang sempat dirakamkan

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Nota : Sempena minggu Festival Filem Malaysia 20, saya telah meletakkan trailer filem-filem yang dicalonkan di playlist FFM YouTube Astro Malay Programming. Tonton trailer filem tersebut di bahagian atas tengah blog ini. Di situ sekarang merupakan Promo TV blog sultanmuzaffar yang akan dikemaskinikan setiap hari.

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger