Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.
Entri oleh sultanmuzaffar 18 September 2007

Hari Yang Tenang...

Ada banyak cerita menarik yang berlaku hari ini. Lebih memberikan ketenangan hari ini bila SEMUA boss besar dan orang kanan mereka tiada di pejabat untuk satu presentation. Rasanya tentang bajet untuk tahun hadapan. Saya tahu sikit kerana powerpoint untuk boss saya dibuat oleh saya. Asal PowerPoint je, mesti saya jadi target utama. Katanya saya ada golden touch dalam PowerPoint ! Apa yang golden touch nya ?? Budak Darjah 4 pun tahu dan dah pandai guna PowerPoint sekarang !

Bila SEMUA boss besar dan orang kanan mereka tiada di pejabat, maka ORANG-ORANG KECIL pun bermaharajalela. Saya hanya layan email-email yang penting sahaja. Kalau perlu beri laporan menerusi SMS.

Bila ada waktu-waktu yang tenang seperti hari ini, saya pun login Facebook ! Hasrat permulaan hanya untuk menghidupkan akaun saya yang tidak pernah dibuka sejak mula-mula mendaftar bulan lepas, akhirnya seharian saya melekat di situ. Memang macam-macam ada. Kira penat lah juga otak mencerap segala macam maklumat yang ada di situ.

Siapa-siapa yang mempunyai akaun Facebook dan nak add saya boleh add, search saja "Muzaffar Mustapa". Mesti jumpa punya. Kalau search "Muzaffar" sahaja, akan jumpa ramai Muzaffar versi Pakistan atau Bangladesh !

Ramai juga kawan-kawan lama yang ditemui kembali. Bagus juga Facebook ni !

Tengah sibuk-sibuk mengexplore Facebook, ada seorang kawan saya yang memberikan saya satu lagu. Bila dengar betul-betul lagu ini, memang terasa macam Siti Nurhaliza dah go international ! Hebat ! Bukan setakat Siti Nurhaliza, Ramlah Ram pun boleh go international kalau ada bijak pandai yang kreatif mengadun lagu-lagu Melayu dan Inggeris !

Kalau nak dengar lagu-lagu lain, boleh klik ke DJCyberSonique.

Itu yang tenang sangat hari ini. Selain relax sepanjang masa, saya dapat khabar gembira yang menyatakan surat pelepasan akan siap dua hari lagi. Bila surat pelepasan sudah ada di tangan, maknanya telah jatuh talak satu. Yahoooooooo ! Proses yang tinggal adalah menemuduga bakal pengganti yang mana tiga orang telah disenarai-pendekkan. Kalau di alam siber, mereka ini tidak lah begitu asing kepada anda. Cuma tidak perlu lah saya sebutkan di sini, siapa mereka. Hanya mereka saja yang tahu. Yang pasti saya telah meminta mereka untuk bersedia.

Bukannya susah.
1. Kena ada minat untuk tonton RIA/PRIMA.
2. Kena tahu apa yang penonton suka dan tidak suka dalam RIA/PRIMA.
3. Siapkan diri anda dengan idea gila-gila bagaimana untuk mempromosikan program-program dari saluran ini.
4. Kena ada "golden touch" dalam Powerpoint. Hahaha !

OK ! Itu saja cerita untuk hari yang tenang. Esok pun akan tenang lagi. Saya nak sambung main Facebook. Dalam bulan Oktober dan November akan datang, saya sudah tiada peluang untuk main Facebook. Gunakan hari yang tenang dengan sepenuhnya...

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger