Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.

Gempak Selebriti Astro di Kuantan, Makin Gempak

Entri oleh sultanmuzaffar 09 November 2009

Sekali lagi saya berjalan ke Kuantan untuk program Gempak Selebriti Astro. Bersama beberapa orang kawan, saya memandu ke sana. Dua hari saya bersama kawan menghabiskan masa kami di sana.


Kami menginap di Impiana Cherating dan bertolak pagi Sabtu dan tiba di Kuantan menjelang tengahari menyebabkan kami terlepas acara-acara yang berlangsung pada waktu pagi. Kebanyakan acara yang berlangsung pada waktu pagi banyak melibatkan kanak-kanak. Oleh itu kami tidak begitu terasa sangat.

Selepas makan tengahari di hotel, kami ke lokasi acara itu untuk menyaksikan persembahan artis yang berlangsung sekitar jam 1.30 petang. Banyak juga artis yang terlibat. Banyak juga yang top. Ning Baizura masih setia dengan pasukan Gempak. Ning merupakan antara tarikan utama Gempak.


Banyak juga lagu yang dibawakan oleh Ning antaranya ‘Kau dan Aku’, ‘Curiga’, dan retro medley ‘Flashdance’ dan ‘Aku Penghiburmu’. Tidak ketinggalan bintang Akademi Fantasia seperti Akim, Farah, Akma, Edlin, Hafiz, Stacy dan ramai lagi. Seperti kebiasaan Akim membawakan lagu Bengangnya. Sudah banyak versi lagu Bengang yang Akim nyanyikan, kali ini nampak semakin bertenaga.


Selesai persembahan pentas, acara kembali untuk kanak-kanak. Ramai juga kanak-kanak yang terlibat dalam pertandingan mewarna. Kami ambil keputusan untuk pulang ke hotel untuk makan malam lebih awal. Mana tahu malam ini akan tamat lebih panjang…


Kami kembali ke lokasi acara untuk aktiviti sebelah malam. Oleh kerana kami terlepas peluang untuk permainan PS3 pada waktu pagi, maka kami tidak mahu melepaskan peluang itu pada sebelah malam. Saya memang seorang “gamers”, begitu juga dengan rakan-rakan saya yang lain. Mereka PS3 maniac, saya Wii maniac. Saya ambil peluang itu.

Walaupun hanya ada permainan bola PS3 untuk rakan-rakan saya dan permainan tarian Wii, saya berpuas hati. Lagipun peralatan permainan Wii milik saya memang saya bawa ke Kuantan. Ada di bilik hotel. Malam ini memang akan tamat lebih lewat…


Pada hari Ahad, kami ambil peluang untuk membeli-belah pada waktu pagi. Setelah makan tengahari di hotel, kami checkout dari hotel itu. Selepas kekenyangan dan shopping pun sudah selesai, kami kembali ke lokasi acara.

Selesai melihat persembahan dari Ning Baizura dan Stacy, kami pulang ke Kuala Lumpur. Tidak boleh menunggu terlalu lama kerana kami memandu dan tidak mahu tersekat dalam kesesakan lebuhraya. Saya tidak gemar memandu pada waktu malam.

Untuk maklumat lanjut tentang event-event Gempak yang akan datang, sila lah layari web http://www.astro.com.my/gempak09/ atau search ‘Gempak Astro’ di Facebook!

blog comments powered by Disqus
Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger