Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.

My NO COMPROMISE Experience

Entri oleh sultanmuzaffar 02 November 2009

Kepada para blogger ada peraduan menarik menanti anda yang akan diumumkan pada 2 November ini. Banyak hadiah menarik dan lumayan menunggu antaranya wang tunai, jemputan ke Nuffnang Misteri Potato Party pada bulan Disember depan. Jangan lupa melayari laman web www.misterpotato.com.my.

Saya ingin berkongsi pengalaman bermain “No Compromise Game” yang ditawarkan oleh Mister Potato di laman webnya. Sebenarnya ada 8 peringkat dalam permainan itu. Saya pilih Peringkat 3. Seronok potong kentang. Kadang-kadang boleh lupa diri.

Saya sudah selesai menyiapkan Peringkat 1 dan 2. Kini tiba ke Peringkat 3 yang dinamakan Potato Chop. Kalau dalam Bahasa Melayunya ialah Potong Kentang. Memang kegemaran saya kentang goreng Mister Potato dan perisa yang paling saya gemari ialah Original dan Hot & Spicy yang mana kedua-duanya boleh diperolehi dalam pak bersaiz 160g.



Caranya tidak sukar, gunakan pisau dan potong kentang mengikut garisan yang telah disediakan. Bagi mendapatkan kualiti kentang yang terbaik, saya perlu memotongnya mengikut saiz piawaian yang telah ditetapkan. Kalau tersilap potong, maka keraslah kentang itu nanti. Kentang terpilih merupakan kentang yang berkualiti tinggi yang mana 100% merupakan kentang import dan tersihat jenis Atlantic, Dakota Pearland Hermes.

Masih ingat lagi kenapa saya harus memotong mengikut saiz piawaian ? Sebabnya setiap chip kentang harus sedap dan rangup. Untuk mendapatkan kerangupan yang terbaik, saiz potongannya harus betul. NO COMPROMISE !


Selesai memotong sebiji kentang, saya asingkan ke dalam pinggan yang lain. Teruskan untuk kentang yang seterusnya sampai habis masa atau pun sampai kentang habis. Selalunya bila masa habis, kentang yang ada pun tidak akan sempat saya habiskan.




Kalau saya terlewat, maka saya perlu mengadap wajah Mamat tidak berapa betul ini yang kebetulan merupakan kawan saya, Ameerul Affendi. Kelakar gila animasi-animasi yang dia buat.



Sekiranya anda berjaya melepasi kesemua 8 Peringkat, anda perlu memuat-naik satu gambar anda yang menyerupai Mister Potato.




Saya pilih konsep ini.


Kepada para bloggers, daftar segera di www.misterpotato.com.my dan di laman web Nuffnang untuk menyertai peraduan blogging!

Entri blog paling kreatif berpeluang untuk memenangi hadiah wang tunai bernilai RM10,000 ! Memang lumayan.

Hadiah untuk direbut :
Tempat 1 : RM5000
Tempat Kedua : RM3000
Tempat Ketiga : RM2000

blog comments powered by Disqus
Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger