Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.
Entri oleh sultanmuzaffar 01 September 2003

Konsert Reunion Akademi Fantasia
31 Ogos 2003
Taman KLCC
Akan disiarkan di ASTRO Ria pada 18 Oktober 2003

Saya tidak berkesempatan untuk penonton persembahan tersebut secara langsung. Namun demikian, untuk tidak menghampakan anda saya mengumpul maklumat dari mereka yang telah menonton persembahan tersebut dan dirangkumkan menjadi satu catatan di sini. Masa tersebut saya gunakan untuk menonton sebuah drama bertajuk Multimedia Super Cintun lakonan Azhar Sulaiman dan Norzizi Zulkifli. Sebuah drama yang saya kira amat cemerlang mutu fotografinya di tangan Imri Nasution. Drama arahan Bernard Chauly ini lari dari klise drama Melayu yang terdahulu. Penggunaan shot fotografi yang luarbiasa menjadi kekuatan drama ini selain daripada kekuatan naratif ceritanya.

Antara lagu-lagu yang telah dinyanyikan oleh mereka ialah :-

Semua - Khayalan
Azza & Sahri - I Want To Spend My Lifetime Loving You yang dipetik dari filem Zorro
Azizi - Habis Sudah Umpanku
Nana - Objection dendangan asal Shakira dan Kiss Kiss
Adi - Aku Cinta Kau Dan Dia dan Rahsia Perempuan
Rosma - Nirmala
Khai - Dambaan Pilu
Atie - Wajah Rahsia Hati yang dipetik dari filem Ali Setan
Sahri - Penghujung Rindu
Liza - Jangan Berpura-pura
Burn - Higher dan Deeper
Nija - Kenangan Pahit dengan penampilan khas Man Kidal
Vince - A Better Man, sebuah lagu Cina bertajuk I Believe dan Sonata Musim Salju
Nana dan Burn - Fire
Vince dan Liza - Sandarkan Pada Kenangan
Rosma dan Khai - Seiring Sejalan
Semua - Menuju Puncak

Selepas mendendangkan lagu Menuju Puncak terdapat satu babak bonus untuk peminat Adifashla.

Aznil berkata selepas lagu Menuju Puncak, akan ada seorang pelajar yang akan disingkirkan. Siapa yang akan terkeluar kali ini ?

Sewaktu ini Adifashla tiba-tiba mengambil alih tugas sebagai pengacara. Adi melakonkan semula cara Aznil yang meleret-leret untuk mengumumkan siapakah yang akan terkeluar dan dibantu oleh mereka yang lain. Antara segmen yang Adi lakonkan ialah semasa berkata, "Ini adalah keputusan yang anda sendi lakukan", "Mungkin anda terlupa untuk mengundi pelajar ini", "Keputusan yang tidak disangka", "Biar saya pastikan" sambil duduk di tepi beg pelajar.

Adi melakonkan babak menangis seperti yang dilakukan oleh Aznil. Adi mendekati Nana dan berkata, "Nana..... ucapkan selamat tinggal kepada...Aznil Nawawi". Semua meluru ke arah Aznil dan memeluk beliau, kelihatan ada yang memeluk kaki Aznil. Adi meminta Aznil untuk membuat ucapan selamat tinggal dan apabila tiba masanya untuk Aznil pergi, Adi memanggil Rosma dan memintanya membaca satu pengumuman. Aznil akan terus kekal dalam Akademi Fantasia untuk musim kedua.

Ini sekaligus menafikan berita-berita yang Aznil Nawawi mungkin tidak lagi menjadi pengacara untuk Akademi Fantasia 2 dan juga tidak menafikan yang Adifashla bakal terpilih untuk menjadi pengacara baru Akademi Fantasia 2. Kita sama-sama nantikan !

Tunggu tayangannya di ASTRO Ria pada 18 Oktober 2003.

::diedit berdasarkan email kiriman shaznilam@yahoo.com di yahoogroup adifashla, Terima Kasih::

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger