Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.
Entri oleh sultanmuzaffar 14 March 2007

Diari Akademi Fantasia Ep.2

Apa yang best dalam Diari Ep.2 ini ?
Sudah mula kelihatan bibit-bibit percintaan, cuma belum masanya untuk disiarkan. Kita tunggu sahaja di minggu-minggu akan datang. Buat masa ini kelas-kelas masih berjalan seperti biasa. Dalam Kelas Bahasa Inggeris, nampak Dekna mula menyerlahkan personalitinya. Sama ada penonton menyukai personaliti tersebut, masih terlalu awal untuk dibuat jangkaan. Macam Mas dalam AF2, nampaknya tidak banyak berbeza personaliti Dekna dengan Mas. Raut wajah mereka juga ada sedikit persamaan.

Saya lihat ada sesuatu yang menarik dalam Kelas Bahasa Inggeris. Karektor pelajar nampaknya terserlah dalam Kelas ini. Walaupun mereka takut-takut tapi mereka berani mencuba. Walaupun salah, mereka bantai saja. Hinggakan “line clear” pun turut digunakan. Pasti Line Clear akan menjadi tagline untuk Aswad. Tapi sampai bila ya ?

Sebuah bilik baru telah diperkenalkan iaitu Bilik R&R. Selain menjadi tempat rehat, pelajar boleh melepaskan geram dengan membaling pinggan-pinggan yang ada di situ. Apa kewajarannya memasukkan elemen ganas dalam AF5 kali ini? Mungkin ada sebabnya elemen baru ini dimasukkan. Apakah ia bersesuaian untuk tontonan kanak-kanak yang turut menjadi penyumbang kepada jumlah penonton program ini? Tidak pasal-pasal akan dijadikan bahan di Parlimen kelak.

Jadi untuk mengelakkan sebarang komen-komen negatif, sewajarnya ada scroller yang tertulis “Penonton terutamanya kanak-kanak dinasihatkan agar tidak meniru aksi yang telah dipaparkan.” Mungkin ini satu jalan selamat. Macam filem Remp-It yang ada slide peringatan tersebut, tetapi bilangan mat rempit semakin juga berleluasa. Maka, peranan ibu-bapa juga amat penting untuk mengawal tingkah laku anak anda agar tidak meniru aksi tersebut. Lagipun aksi tersebut hanya akan disiarkan jika perlu sahaja. Bukannya tiap-tiap hari akan ada aksi lepas geram.

Dua pelajar nampaknya telah gagal sebelum berjuang. Fatin dan Aswad kini terpaksa dikuarantinkan. Ada kemungkinan tidak akan membuat persembahan pada hari Sabtu ini. Aswad dijangkiti demam campak. Sakit Fatin masih misteri. Betul ke sakit ?

Mahkamah Keadilan akan menentukan nasib mereka minggu ini. Nampaknya idea untuk menyiarkan Debat Akademi Fantasia pada musim ini akan membuahkan hasilnya. Hari Khamis ini, Debat Akademi Fantasia akan memperdebatkan isu ”Wajarkah Fatin dan Aswad diberikan peluang kedua?” Kalau nak tahu lebih lanjut makna peluang kedua, silalah tonton filem Mukhsin. J Dua wartawan telah pun memberikan persetujuan untuk menjadi tetamu pada minggu ini.

Nampaknya baru minggu pertama sudah macam-macam drama muncul dalam AF5. Bermula dengan gaya pemilihan lagu untuk pelajar kepada masalah yang dihadapi oleh dua pelajar. Esok drama apa pula yang akan tiba. Tunggu sahaja.

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger