Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.
Entri oleh sultanmuzaffar 27 March 2007

Diari Akademi Fantasia Ep.14

Nampaknya ada pengumuman terbaru tentang Diari Akademi Fantasia Khas yang akan disiarkan pada hari Sabtu, jam 9.00 malam bagi menggantikan slot yang sepatutnya untuk Konsert 03 AF5. Siaran langsung konsert akan diadakan pada hari Ahad.

Apa yang ada dalam Diari Akademi Fantasia Khas ? Perancangan kandungan sudah ada. Semuanya masih bergantung kepada keadaan dan apa pula realiti yang akan timbul pada hari tersebut.

Setelah 3 minggu Akademi Fantasia bersiaran, rata-rata cerita tentang AF lebih banyak negatif dari positif. Apakah AF tiada elemen positif untuk pembaca akhbar ? Atau pun kalau ada pun elemen positif yang menjadi di AF dengan sengaja tidak diberikan liputan ?

Saya sengaja menunggu penghujung minggu ini. Agaknya apa pula yang akan ditulis oleh mereka. Mungkin positif, mungkin negatif. Lebih parah, bila persembahan pelajar pada penghujung minggu ini tidak bagus. Secara tidak langsung, konsert yang bertemakan kemanusiaan dan ketuhanan akan dilupakan, dan persembahan pelajar yang hancur akan diberikan liputan utama. Itu lumrah.

Contoh paling dekat dan masih saya ingati ialah pakaian persembahan pelajar. Di AF4 memang pakaian pelajar agak hancur, manakala di AF5 nampak ada perubahan imej dilakukan pada elemen tersebut. Sayangnya perubahan positif tersebut tidak diberikan perhatian langsung. Kalau ada pun terlalu kecil. Apakah kerja kita hanya untuk melaporkan keburukan ? Itukah tanggungjawab yang digalas oleh kita ? Sungguh besar rupanya...

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger