Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.
Entri oleh sultanmuzaffar 28 March 2007

Diari Akademi Fantasia Ep.15

Tentu ramai yang pelik kenapa pelajar kena meniarap tiba-tiba. Kat laman web rasmi ditulis sebagai atas sebab yang tidak dapat dielakkan. Ada lah sebabnya. Hahaha.

Dalam Kelas Cikgu Fati pula, pelajar kena menggayakan lirik lagu mereka. Tapi nampak macam mereka berada di bawah kelolaan Raimee pulak !

Yang paling best dalam diari hari ini ialah ketibaan Tok Wan. Tok Wan ialah ikon terbaru Astro menerusi iklan Astro. Tok Wan memang popular sejak iklan Petronas "Janda Beranak Tujuh". Tok Wan juga popular kerana filem Gubra. Sekarang dengan Akademi Fantasia, Tok Wan akan jadi lebih popular. Memang nampak pelajar perempuan agak rapat dengan Tok Wan. Itu baru pertama kali berjumpa. Banyak yang pelajar tidak tahu sebenarnya.

Tok Wan hadir dalam Akademi sebagai seorang nenek, mungkin juga seorang ibu. Harap-harap jangan lah ada pelajar yang buat Tok Wan macam orang gaji sudahlah. Kalau ada, pasti pelajar tersebut akan dibenci seumur hidupnya. Tadi Tok Wan bertindak sebagai jurulatih senamrobik. Risau juga bila tengok Tok Wan bersenam dengan berkain batik. Buatnya terlucut kain batik orang tua tu, tak ke naya ! Tak pasal-pasal front page "contoversy" lagi. Hehehe.

Memang nampak Tok Wan rapat dengan pelajar. Siap bagi buku berzanji pada Ebi. Berzanji kena pakai buku ya ? Entah ! Rasanya berzanji lebih sesuai bagi tape untuk dengar. Tak sabar nak tunggu Diari esok apa pula yang akan Tok Wan buat dengan pelajar.

Bagi yang belum tahu, Sabtu ini akan ada Diari Akademi Fantasia Khas. Kandungannya ? Rahsia ! Tengok saja.

Shawal merajuk dengan Noni ke ? Baru Noni tercucuk mata Shawal dah merajuk ke ? Manja betul atau mungkin harapkan perhatian. Tapi bagus gak bila merajuk-merajuk ni, ada sikit drama antara mereka. Masing-masing jual mahal tak mahu pergi jumpa.

Pasal Shawal merajuk, saya AFUNDI 3 kali. Dekna pula nampak berseorangan di Bilik Vokal. Sibuk melayan lagu-lagu lama. Datang lagi seorang pelajar, Dafi untuk sama-sama menyumbangkan lagu-lagu pelajar lain. Kelakar pula rasanya. Pasal Dekna pun tengah down, saya AFUNDI 3 kali juga. Ingat nak AFUNDI TOKWAN, tapi nama Tok Wan tak masuk senarai.

Tapi yang paling puas hati bila tengok Ebi berlatih lagu Al-Jannah. Mengambil langkah selamat dengan tidak membandingkannya dengan penyanyi asal lagu tersebut, saya merasakan Ebi cuba membawakannya dengan gayanya yang tersendiri. Kalau Ebi terasa tak sampai, tak payah susahkan diri nak bagi sampai. Buat saja ikut gaya sendiri. Asalkan nyanyiannya cukup perisa dan mampu untuk memberikan impak kepada persembahannya.

Rata-rata komen yang saya dengar. Dengar tau bukan baca. Maksudnya saya dengar dari orang-orang lain lah. Mereka mengatakan nyanyian Ebi untuk lagu Al-Jannah memang sedap. Yang penting intro kena pukul habis ! Biar menikam kalbu !

Sebenarnya saya lebih suka menonton Kelas Persembahan Pentas. Kelas yang tidak begitu serius dan personaliti pelajar lebih terserlah. Biarlah orang kata gedik lah, poyo lah, control lah, fake lah. Kalau itu yang sebenar-benarnya, terima saja lah.

Aduh ! Sabtu kerja ! Ahad pun kerja !

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger