Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.
Entri oleh sultanmuzaffar 01 March 2007

satu dua tiga

satu : Kamu berhati-hatilah kerana kamu akan melanggar lopak, lubang, tunggul dan jalan yang tidak rata!

dua : Kamu pandu sendiri ke destinasi yang sama seperti dahulu! Dan jangan risau kerana kamu tahu di mana lopak, lubang, tunggul dan jalan yg tidak rata! Cuma kamu perhatikan pula pokok, sungai, bukit, langit dan sekitarnya supaya kamu lebih kenal dan kenang arahmu!

tiga : Sentiasa ingat di mana lopak, lubang, tunggul dan jalan yang tidak rata akan sentiasa berada di bawah. Ingatlah lagi pokok yang hijau kamu perlu mendongak ke atas untuk menikmati kehijauannya, sungai yang sejuk akan menyirami hati yang suram, bukit yang jauh akan sentiasa berdiri gagah dan langit yang biru akan sentiasa berarak di atas sana. Langkah satu satu, nikmati dan hayati sekeliling kamu !

Diinspirasi dari blog Ajami Hashim

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger