Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.
Entri oleh sultanmuzaffar 11 April 2007

Untuk cerita di sebalik tabir : The Yoga Instructor Diaries


Catwalk

Hari ini dalam Kelas Cikgu Fatimah, Rizal dan Mila kena melakonkan watak masing-masing berdasarkan lagu tugasan mereka. Superb Rizal berlakon ! Mila pun sama naik juga. Mungkin pengalaman mereka menjadikan lakonan itu seperti suatu yang natural. Aduh ! Ada banyak maklumat yang ada dalam kepala tetapi tidak mampu untuk diulas di sini.

Kalau ada yang bertanya, kenapa terlalu serius. Ini hanya sebuah program TV. Ya benar ! Anda hanya menonton sebuah rancangan tv tanpa mengenali mereka dengan lebih dekat. Tetapi bukan saya. Saya mengenali mereka dengan lebih dekat. Tahu satu-satu personaliti mereka secara terperinci. Jadi, saya tidak hanya menilai berdasarkan rancangan tv. Cuma saya tidak mahu berkongsi lebih-lebih. Nanti lain jadinya.

Macam cerita lakonan Rizal dan Mila. Yang tidak mengenali mereka secara dekat tentu menganggap ianya sekadar lakonan. Kenapa lakonan itu menjadi begitu menjadi? Memang lakonan Mila, Rizal dan Dekna menjadi. Mesti ada sebabnya. Kalau anda sekadar menonton untuk mencari kesilapan, saya pun sama juga. Dekna pun bagus juga. Terkawal saja lakonan Dekna. Rizal memang ada aura Eman Manan dan Nasir Bilal Khan. Memang terserlah serius pada wajah Rizal. Cuma bila lontaran dialognya disebut satu-persatu rasa macam pelik. Kalau Ogy tengok Diari malam ini pasti dia pun minat dengan lakonan Rizal.

Antara pelajar perempuan yang nampak baik sewaktu catwalk ialah Mila dan Heliza. Manakala untuk pelajar lelaki pula ialah Ebi dan Rizal. Ebi nampak begitu yakin dalam Diari berbanding dengan catwalk semasa konsert. Mungkin nervous agaknya.

Segmen Penaja
Permainan apa ni ? Kalau sudah terdesak untuk memberikan waktu siaran untuk penaja sekalipun, fikirkan lah idea yang lebih baik sikit. Tak best langsung.

Candy vs #$%^&*. Anda sudah tengok, anda nilai sendiri. Macam bagus je ! Dua-dua pun sama juga. Sesuai pun dengan AF5 yang menanam sifat persaingan antara pelajar. Mereka mahu menang dan mereka tidak mahu kalah. Mereka tidak mahu mengaku kalah. Mereka mahu menang. Anda tidak mahu menang ? Saya mahu menang ! Kalau saya pun berada di sana, saya akan tetap mengatakan saya betul, kalau saya benar-benar yakin saya betul. Segmen yang terjadi secara tiba-tiba, nampaknya menjadi hangat. Kelas yang sepatutnya hanya sekadar pemanasan vokal menjadi panas yang lain.

Dafi melahirkan rasa tidak puas hatinya tentang kes #%^&* dan Candy pada Kak Sherry. Dia ingat mic tidak berfungsi kalau berada luar dari Akademi. Padahal mic memang dapat capture. Dah banyak kali jadi. Rizal & Kak Sherry tadi pun sama juga.

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger