Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.
Entri oleh sultanmuzaffar 11 July 2007

Jingjing : "Kita Jumpa Lagi Rabu Depan"

Image Hosted by ImageShack.us

Sudah lama Jingjing tidak bercuti. Oleh itu untuk melepaskan sisa-sisa lelah Akademi Fantasia 4, Raja Lawak Astro dan Akademi Fantasia 5, Jingjing akan terbang bercuti selama satu minggu. Harap-harap tiada yang mengganggu. IKON Malaysia ke, Anak Gemilang Malaysia ke, Wazzup Mila? ke, Muallaf ke semua tidak dapat Jingjing dipenuhi. Rasa rugi juga tak dapat pergi tengok Muallaf. :(

Image Hosted by ImageShack.us

Awal minggu ini saya dikejutkan dengan satu email. Saya tidak pernah kenal siapa penghantarnya. Saya hanya sekadar borak-borak kosong sahaja. Tiba-tiba meminta saya untuk menelefonnya kembali. Mungkin ada sesuatu yang penting. Saya telefon kembali. Beliau nyatakan hasratnya.

Saya tidak pasti sama ada mahu gelak atau tersenyum sendiri. Nak gelak takut kawan baru saya ini terasa atau kecil hati. Hasratnya agak unik. Kenapa saya kata unik ?

Pemanggil : Muz, tolong aku !

SM : Tolong apa?

Pemanggil : Kawan aku mengandung !

SM : Ahh sudah ! (Apa aku nak buat ni ? Aku tak nak bersubahat ! Hahaha) Macam mana dia boleh mengandung ? (Aku sendiri tak tahu macam mana boleh terkeluar soalan bodoh tu!)

Pemanggil : Kau je yang boleh tolong aku. Dia mengidam.

SM : (Dalam kepala aku dok pikir makanan yang aku kena tolong carikan) Mengidam nak makan apa ? (Ya lah ! Kalau mengidam mesti lah makanan kan ?)

Pemanggil : Bukan makanan. Dia nak medalion Mawi !

SM : HAH ! Nak apa ??? (buat-buat terkejut sambil gelak dalam hati!)

Pemanggil : Dia nak MEDALION MAWI !

SM : (Gelak dalam hati !) Nak buat apa medalion Mawi ? Bukan boleh makan !

Pemanggil : Mana aku tahu. Dah dia nak.

SM : Dia dah berapa bulan sekarang ?

Pemanggil : 8 bulan.

SM : OK. Lama lagi. Aku call balik minggu depan. Isnin dapat kot. (Dalam kepala aku terbayang muka BadrulAfterSix yang amat kamceng dengan Kak Ita.)

Pemanggil : TQ. Janji sebelum bersalin lah.

SM : (Aku tahu lah orang mengidam mesti nak sebelum bersalin ! Selepas bersalin dia nak lain.)

Tadi saya pergi ambik medalion Mawi dari Shidah di KLCC. Ya ! SM pergi ambil medalion Mawi dari MawiFC. Saya buat pengakuan ! Tadi juga saya jumpa kawan baru saya itu dan berikan medalion Mawi yang dia hendak. Saya tidak beli satu sahaja. Saya beli TIGA. Satu untuk perempuan mengandung, satu untuk kawan baru saya itu (yang dalam diam-diam nak satu jugak) dan satu lagi untuk SAYA. Hahaha. Dah alang-alang kan. Apa salah aku beli satu. Boleh simpan dalam wallet, buat ibu duit. Hahaha. Mana tahu dengan kuasa Allah boleh jadi kaya macam Mawi.

Aku tak kira, anak kawan kau nanti, kena letak nama Mawi Muzaffar !! Hahaha !

Nota : Jumaat ini jam 9 malam di Astro RIA, Mawi akan bertandang di AC Di Sini untuk meleraikan segala kekusutan yang berlaku minggu ini. Jingjing tengah sibuk mendaki The Great Wall Of China hari tu! Jingjing uga nak ucapkan Tahniah kepada Mawi untuk IKON Malaysia Akhir !

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger