Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.

Jom Fu-Yoh Di DiGi Street Blast

Entri oleh sultanmuzaffar 24 October 2007


Anda ada bakat menari ? Atau masih belum puas menari ? Sebelum ini anda hanya buat persembahan di kaki jalan ? Siapa yang menonton, kecuali pejalan kaki yang berada di situ. Anda mahu jadi popular ? Tentu kita semua masih ingat bagaimana William Hung boleh menjadi popular sekelip mata di Amerika. Tidak kurang juga bagaimana Ina Naim menjadi popular secara mengejut. Semuanya kerana ada keinginan untuk mencuba. Populariti yang diterima bukan setakat di Malaysia tetapi juga di arena antarabangsa. Mana tahu kalau-kalau ia menjadi rezeki anda !

Tempoh hari saya terdengar perbualan seorang rakan kepada seorang rakan saya (macam SS pulak), Imran.

Imran : Jom join aku menari ?
Kamal : Menari dengan aku ?
Imran : Join satu pertandingan lah.
Kamal : Pertandingan apa ? Realiti ?
Imran : Bukanlah, itu yang akan datang di RIA. Ini B-Boy Dance Challenge. Untuk budak-budak macam kita. Ajak budak-budak lain. Kita bikin gempar pentas tu nanti !
Kamal : Kita boleh ke ?
Imran : Redah je. Bukan susah. Teknologi semua dah canggih sekarang.

Anda pun boleh juga. Ini peluang anda ! Mana tahu peluang saya juga !

Sepanjang 10 September hingga 31 Oktober ini, akan berlangsungnya B-Boy Dance Challenge ! DiGi Street Blast ini telah dibawakan untuk anda oleh DiGi.

Ini peluang kepada penari-penari jalanan, baik yang profesional mahu pun yang amatur untuk sama-sama memperkenalkan bakat anda kepada dunia !

Jika selama ini bakat anda tidak diperkenalkan kepada dunia luar selain dunia anda, inilah masanya untuk anda mengorak langkah mencipta gaya untuk memukau mata setiap penonton. Satu gerak. Satu aksi. Satu hati. Mari berdansa.

Jika ada kelapangan, saya akan menyaksikan persembahan-persembahan terpilih yang berjaya. Tip untuk kelihatan muda ialah sentiasa berada di kalangan mereka yang masih muda.

Caranya mudah sahaja.

Kumpul 5 rakan anda yang sama-sama mempunyai bakat seperti anda. Bila sudah cukup 6 orang, rakam persembahan anda dalam sebuah klip video persembahan tersebut.

Zaman sudah moden. Guna telefon bimbit pun boleh ! Pastikan format klip video tersebut hanya MPEG, AVI atau 3GP. Jangan rakam aksi XXX ! Rakam aksi gerak langkah anda yang mampu membuatkan penonton menjerit WOW atau FU-YOH !

Bila dah siap, hantarkan klip video persembahan anda ke digistreetblast(at)gmail.com dengan letakkan DANCE sebagai tajuk email tersebut.

Mereka yang profesional akan menilai klip video anda itu. Jika anda bernasib baik, anda bakal terpilih ke pusingan yang seterusnya di KL Finals yang akan berlangsung pada 24 November ini di Tasik Titiwangsa Kuala Lumpur. Silap haribulan, kita akan bertanding sesama sendiri di sana.

Hadiah RM2000 menanti anda dan peluang untuk melangkah lebih jauh ke arena antarabangsa. Syok kan ? Itu belum termasuk lagu 6 buah telefon bimbit Nokia 5610 Xpress Music untuk sang Juara. Telefon bimbit Nokia 5700 dan Nokia 5300 Xpress Music menanti untuk pemenang Tempat Kedua dan Tempat Ketiga.

Pastikan anda hantar email klip video persembahan anda sebelum 31 Oktober ini atau anda GAGAL sebelum berjuang !

Maklumat lanjut berkenaan B-Boy Dance Challenge boleh dilayari di laman web www.digi.com.my/fu-yoh dan klik Street Blast !

Itu tentang DiGi Street Blast. Masih belum cukup dan puas ? Bukan sahaja untuk penari jalanan ! Anda yang berbakat dalam bidang fesyen dan sukan juga berpeluang untuk melibatkan diri. Ada sesuatu yang MENARIK untuk anda bersama DIGI Street Blast !

Imran : Apa yang akan ada lagi pada 24 November ini kat Taman Tasik Titiwangsa ? Siapa lagi yang akan perform ?
Kamal : Ada banyak dude ! Ada Gerhana Ska Cinta, Joe Flizzow dan Sierra.
Imran : Artis Indonesia ada tak ?
Kamal : Sudah pasti dong ! Grup Letto pun ada !
Imran : Banyak betul artis Malaysia dan Indonesia yang akan buat persembahan. Mesti gempak habis event kat sana nanti ¡
Imran : Kalau bernasib baik, ada banyak lagi hadiah-hadiah menarik yang menanti !

Pastikan anda merancang temujanji anda bersama kawan-kawan anda ke Taman Tasik Titiwangsa mulai jam 12 tengahari pada 24 November ini ! Penyanyi hebat dari Malaysia, Gerhana Ska Cinta, Joe Flizzow dan Sierra akan membuat persembahan yang menggegarkan untuk para tetamu. Kumpulan Letto yang popular dengan lagu Sandaran Hati dan Ruang Rindu akan diterbangkan dari Indonesia untuk membuat kemunculan khas di Taman Tasik Titiwangsa. Tidak ketinggalan penyertaan dari band-band underground Malaysia seperti Raw n G$, Mono Lo-Fi Minimal, Tnoze/Sash, Hujan, Debunga dan Mines Mayor.

Jom gegarkan Taman Tasik Titiwangsa. Anda pasti Fu-Yoh di sana !

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger