Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.

Legenda Sheila Majid

Entri oleh sultanmuzaffar 02 February 2008

(ANCHOR)
Setelah lebih enam tahun tidak muncul mengadakan konsert solo, Ratu Jazz negara...Sheila Majid memukau penonton dengan sebuah persembahan yang bertenaga dan penuh elegan semalam.

(VT)
"Sheila Majid In Concert" yang dianjurkan oleh IJN Foundation diadakan di Dewan Plenari, Pusat Konvensyen Kuala Lumpur turut dihadiri oleh bekas Perdana Menteri Malaysia, Tun Dr Mahathir Mohamed dan isteri.

Persembahan muzikal konsert yang berlangsung selama lebih dua jam itu diketuai oleh Acis selaku pengarah muzik bersama 12 pemuzik dan penyanyi latar.

Memulakan persembahan dengan lagu "Warna", sheila tampil anggun dengan dua gaun sepanjang konsert tersebut.

Uniknya sheila apabila penonton turut menyanyi bersamanya dalam rangkaian lagu-lagu seperti "Pengemis Muda", "Memori", "Gemilang", "Antara Anyer Dan Jakarta", "Ratu", "Ku Mohon", "Tua Sebelum Waktunya", "Aku Cinta Padamu" dan rangkaian lagu-lagu Tan Sri P.Ramlee.

Sheila menamatkan persembahannya dengan lagu "Sinaran" yang membuatkan seluruh dewan bergema dengan tepukan.

Menunaikan permintaan penonton, Sheila Majid kembali ke pentas membawakan lagu "Legenda" yang merupakan lagu "trademark" beliau sambil montaj wajah-wajah Perdana Menteri Malaysia ditayangkan.

IJN Foundation merupakan sebuah badan yang ditubuhkan bertujuan untuk mengumpul dana untuk pembangunan institut jantung negara dan kebajikan pesakit jantung Malaysia.

Malam ini merupakan malam terakhir konsert tersebut diadakan dan bakal dihadiri oleh Perdana Menteri Malaysia, Dato Seri Abdullah Ahmad Badawi dan isteri.//



















2 komen

  1. Hakim Amir Says:
  2. awesome concert indeed.. in the 2nd nite, sheila sang a brilliant version of Hitam Putih Kehidupan, her mum's favourite song of all time..

    this is one singer who knows how to entertain !

     
  3. Anonymous Says:
  4. Kak Sheila's performance was lively & fabulous!...I went on the 2nd nite with my family. But, till something happened that nite... At the end of the show, after the pc, we are quite sad cos Kak Sheila's PA being rude by not giving us a chance to take her solo pic. Trying very hard to cover our camera. That was very sad ending for us. Even a world singer PA not like that...

    Anyways, we love you kak sheila & Acis....cheers...

     
Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger