Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.
Entri oleh sultanmuzaffar 07 June 2004

Akademi Fantasia II Diari Akademi Fantasia 01-02

Informasi Penting untuk Huzz
Informasi penting tentang Akademi Fantasia yang perlu diketahui oleh Huzz iaitu pelajar lelaki dan pelajar perempuan memasuki Akademi Fantasia melalui pintu yang berlainan. Ini membuktikan mereka tinggal berasingan.

Mereka diperkenalkan kepada Encik Julian. Khabarnya Penyelaras. Apa yang diselaraskan pun saya tidak tahu. Tugas-tugasnya menggantikan tugas Encik Baha mungkin.

Selesai bersarapan, mereka perlu berhadapan dengan Pengetua dan tenaga pengajar. Mereka diberikan lagu-lagu untuk Konsert I hujung minggu ini. Sekarang tibalah masa untuk bekerja, kata Ramli MS.

Weblog Afundi Online Sekarang !: http://www.afundi.com/weblog.php

Lagu Baru
Fitri – Jerat oleh Harvey Malaiholo
Anding – Jika Kau Bercinta Lagi oleh Alleycats
Kaer – Januari oleh Glenn
Bob – Wajah Kesayangan Hamba oleh Hail Amir
Zahid – Percayakan Siti oleh Exists
Adam – Jangan Lafazkan oleh KRU
Farah – Seandainya Masih Ada Cinta oleh Dayang Nurfaizah
Zarina – Mencintaimu oleh Kris Dayanti
Edlin – Bintang Hati oleh Amy Mastura
Nurul – Sejak Ku Bertemu Padamu – Sanisah Huri
Mas – Permata Biru oleh Ella
Linda – Tak Tahan Lagi oleh Melly Goeslow

Kesemua pelajar rata-rata mendapat lagu kesukaan mereka. Agak baik untuk menaikkan semangat mereka. Lagipun ini Konsert I, untuk mereka menyesuaikan diri dan membiasakan diri mereka. Kita tunggu konsert-konsert yang akan datang agar mereka dapat diuji dengan lagu-lagu yang bukan kegemaran mereka.

Tidak ada sesiapa pun yang boleh mengatasi penyanyi asal lagu tersebut. Hanya terdapat satu Siti Nurhaliza, satu Sudirman, satu Jamal Abdillah. Tiada dua di dalam industri seni hiburan. Oleh yang demikian, setiap pelajar perlu menjadi diri sendiri tanpa terikut-ikut gaya penyanyi asal.

Menyanyi dan berlakon adalah seni. Tanpa seni, orang tidak dapat merasainya. Mempersembahkan sebuah persembahan tanpa terikut-ikut gaya penyanyi asal juga satu seni. Secara tidak langsung pelajar memberikan satu warna baru kepada lagu tersebut. Sama ada penonton menerimanya atau menolaknya bergantung kepada bagaimana seni itu dipersembahkan.

Forum Komuniti Online Sekarang !: http://www.afundi.com/komuniti

The Other Side of Ramli MS
Agak janggal melihat gelagat Ramli MS yang mesra untuk didekati. Ini berbeza dengan sifatnya sebelum ini. Nampak perubahan yang agak ketara pada beliau. Tidak nampak fatherly tetapi lebih sebagai seorang kawan. Bob nampaknya sudah macam ada pertalian rapat dengan beliau.

Spontan
Bob mempunyai vokal yang agak merdu. Agak sedap beliau mendendangkan lagu Wajah Kesayangan Hamba. Zahid juga agak selesa mendendangkan lagu Percayakan Siti. Adam perlu mencari identiti sendiri ketika mendendangkan lagu Jangan Lafazkan. Saya sedar beliau meminati KRU, tetapi tidak perlu mengikut gaya KRU menyanyikan lagu tersebut. Pergerakan beliau juga ada iras-iras KRU. Anding kelihatan tidak konfiden menyanyikan lagu Jika Kau Bercinta Lagi. Begitu juga Fitri. Sudah dua kali Fitri gagal meyakinkan saya. Jangan nanti beliau digelar Atie in the making. Kaer mempunyai falsetto yang baik dan lagu Januari merupakan lagu yang diminati oleh beliau. Beliau selesa dengan lagu tersebut.

Vokal Edlin agak kasar dan lagu itu bukanlah lagu yang sesuai untuk beliau. Bintang Hati tidak ceria di tangan beliau. Mas selesa dengan lagu rock tetapi lagu tersebut agak tinggi. Sebelum ini beliau menyanyi tanpa ilmu, diharapkan dengan ilmu yang diperolehi di minggu akan datang, beliau akan mendendangkan lagu Permata Biru dengan baik. Nurul juga mempunyai mutu vokal yang agak baik. Linda mungkin tidak selesa dengan lagu tersebut. Vokal Linda kedengaran ada stail soprano seperti Ning Baizura. Tidak semua lagu sesuai dibawakan oleh beliau. Zarina mula menunjukkan skil beliau. Sedikit tersasar walaupun telah berusaha keras untuk menyanyikan lagu tersebut. Lagu Mencintaimu agak tinggi dan beliau kelihatan over-confident. Farah mendendangkan lagu Seandainya Masih Ada Cinta dengan baik.

AFChat Sekarang !: http://www.technerd.net/ircstats/channelspy.php

Drama
Fauziah Nawi memang agak cenge kata orang Kedah. Garang kata orang Melayu. Adakalanya beliau memotong percakapan pelajar sehingga pelajar tidak sempat menjawab soalan yang diberikan. Adakalanya juga, dia yang soal, dia yang jawab. Tahun ini tenaga-tenaga pengajar agak garang juga dan pernah mempunyai track record memarahi pelajar. Agak bagus untuk pelajar agar mereka sedar tidak mudah untuk menjadi penyanyi.

Modal ibubapa yang digunakan oleh Fauziah Nawi kena kepada Mas. Mas yang datang dari tawau tentunya merasa sedih apabila diperingatkan tentang ibunya di Akademi tersebut. Orang baru pertama kali berjauhan dengan keluarga tentulah teringat-ingat macam pertama kali masuk asrama.

Adam Leads The Dance !
Koreografi Menuju Puncak musim ini agak berbeza dan lebih menarik. Adam mengambil peluang mengetuai rakan-rakannya belajar koreograf lagu tersebut. Satu inisiatif yang baik dan pandai mengambil peluang yang ada.

Kedudukan terkini setakat 10 malam
Adam 16%
Anding 8 %
Bob 5%
Edlin 5%
Farah 5%
Fitri 7%
Kaer 10%
Linda 22%
Mas 6%
Nurul 6%
Zahid 5%
Zarina 5%

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger