Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.
Entri oleh sultanmuzaffar 08 June 2004

Akademi Fantasia IIDiari Akademi Fantasia 01-04

Bob Curi Perhatian
Bob pandai untuk mencuri perhatian kamera. Sifat ceria beliau di Akademi Fantasia memang disenangi oleh semua pelajar. Bob gemar untuk berjenaka sesama sendiri dan juga dengan Ramli MS. Di meja makan, mereka berjenaka dan Adam sedang sibuk berlatih lagunya di satu sudut.

Memanglah I lembut !
Kenyataan Anding sewaktu di dapur ini tidaklah mengejutkan. Siapa Anding bukan soalnya.

Hadiah misteri
Mereka menerima sebuah bungkusan untuk dikongsi bersama. Apabila dibuka, sebuah alat penimbang yang ada di dalam bungkusan tersebut. Masing-masing perlu menimbang berat badan masing-masing. Ada yang 36kg, ada yang 96g dan sebagainya.

Berat Edlin ialah sekitar 43kg tetapi beliau tidak berapa sukakan berat badannya kerana disifatkan tidak sesuai untuk ketinggiannya.

Weblog Afundi Online Sekarang !: http://www.afundi.com/weblog.php

Penasihat Residen
Encik Julian Kennedy masih kelihatan kaku dan tidak berapa serasi dengan para pelajar Akademi Fantasia. Kemahiran berbahasa beliau juga agak kekok. Seringkali beliau berbicara dengan bahasa Inggeris. Tidak salah, jika para pelajar lain dapat berinteraksi dengan beliau dengan bahasa Inggeris juga. Sekurang-kurangnya kemahiran berbahasa pelajar dapat ditingkatkan.

Mas dan Permata Biru
Mas berusaha gigih untuk menghafal lagu Permata Biru. Rakan-rakannya turut membantu. Saya lihat Zahid sudi menghulurkan bantuan kepadanya. Sifat Zahid yang agak selamba cuba untuk meredakan keresahan Mas. Cuba juga beliau membuat lawak dan Mas juga cuba untuk menjawab jenaka tersebut. Kelihatan agak tawar dan tidak ikhlas kerana beliau keresahan.

Anding turut membantu Mas dengan memberitahunya tentang cara beliau menghafal lagu. Caranya ialah beliau menyanyi berulang-ulang kali sehingga melodi lagu tersebut masuk ke dalam kepala. Beliau akan menyanyikan lagu tersebut sehingga sudah biasa. Itu cara menghafal yang bagus. Mas boleh mempraktikkannya.

Forum Komuniti Online Sekarang !: http://www.afundi.com/komuniti

Siti Hajar dan Pelajar
Zahid agak bagus membawakan lagu tersebut. Cuma perlu lebih bersemangat. Zahid nampak seperti tidak bermaya dan menunjukkan semangat yang kuat untuk membawakan lagu tersebut. Beliau agak selamba mungkin selesa dengan lagu tersebut.

Edlin juga sudah menampakkan perubahan pada mutu vokal beliau. Beliau perlu memperbaiki mutu persembahannya pula. Lagu rancak itu memerlukan beliau menari. Selepas ini bolehlah mempelajari koreografinya pula.

Adam masih berada di takuk yang lama, atau lebih mudah jika saya katakan Adam semakin menyimpang jauh. Lagu tersebut adalah sebuah lagu yang mudah tetapi telah diberatkan oleh Adam. Keynya sengaja ditinggikan dan beliau kelihatan sukar di bahagian tinggi. Teknik pernafasan beliau dan kawalan vokal perlu dipelajari dengan lebih tekun oleh beliau untuk terus berjaya.

Kaer semakin selesa dengan lagu tersebut. Pada ketika ini, beliau telah banyak membuat perubahan pada lagu tersebut. Beliau berani bereksperimen terhadap lagu tersebut. Berani untuk mencipta kelainan pada lagu tersebut.

AFChat Sekarang !: http://www.technerd.net/ircstats/channelspy.php

Koreografi
Memang sukar. Gerakan yang pantas dan tajam amat memerlukan pemikiran yang fokus untuk menghafal langkah koreografi tarian. Saya akui memang sukar terutamanya dalam masa yang semakin singkat. Lebih-lebih lagi Corrie merupakan seorang guru yang agak tegas dan bersifat perfectionist. Lebih menyukarkan kepada para pelajar.

Penasihat Residen Perempuan
Seperti Julian, beliau juga kelihatan kaku di hadapan kamera. Sesetengah pelajar lebih hebat di kamera berbanding beliau. Khabarnya Farah mengetuai kumpulan pelajar perempuan minggu ini. Beliau perlu untuk menjaga kebajikan pelajar lain terutamanya dalam soal laundry.

Saya puji kecekalan Mas berusaha gigih untuk lagu tersebut. Beliau saya akui dalam kerinduan. Wajahnya kosong. Tuturkatanya jelas hanya sekadar menyedapkan hati. Beliau seharusnya lebih berkeyakinan tinggi untuk menempuh cabaran pertama ini. Jika Mas menganggap menghafal lagu satu masalah besar, beliau perlu menempuh satu lagi halangan besar dalam menghafal koreografi tarian. Beliau perlu lebih cekal dan bersemangat waja.

Setakat 11.58 malam, kosong AFUNDI. Semangat saya masih kuat !

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger