Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.
Entri oleh sultanmuzaffar 01 June 2004

Akademi Fantasia IIMemori Akademi Fantasia 02

Kata SM: Tiada yang menarik. Sepanjang hampir 30 minit berkisar tentang strategi Burn dan Nana untuk mengumpan undi penonton.

Kata nemos: Ruben dan Nana nyata takde special relationship. Romantik Khai dgn Rosma adlh romantik abg dgn adik (kata ruben la). So,means takde apa2 juga. Vince tak romantik lgsg dan Vince jg tidak berapa setuju strategi adegan romantik digunakan utk menarik afundi penonton (kata ruben lg). So,hubungan Vince dgn Liza jg tidak pernah wujud sebenarnye. Wakakaka....kene tipu rupanya...tmsk aku juga la.

Nyata ada benarnya komen tersebut. Rancangan ini penuh strategi, siapa yang terpancing dengan strategi tersebut akan terus dibuai fantasi. Maka wujudlah fantasi telenovela yang mengaitkan Khai dan Rosma, Burn dan Nana, Vince dan Liza. Kita tentu masih ingat, Vince pernah mengatakan, mereka diarahkan melakukan sesuatu kerana setelah Rosma tersingkir, Khai keseorangan dan telenovela perlu diteruskan. Maka wujudlah Vince dan Liza. Di luar sama ada benar atau tidak, hanya mereka yang tahu. Kan Vince kan ! kan ! kan ! :)

Ada juga salahnya komen nemos tersebut kerana tidak semua strategi hanya pura-pura. Berdasarkan kata-kata Encik Baha, mereka perlu menggunakan kelebihan yang mereka ada untuk dijadikan strategi. Kelebihan yang mereka ada itu adalah asli dan bukan yang dibuat-buat. Orang kenal Vince kerana kelakarnya, memang itulah yang sebenar-benarnya. Orang kenal Nana kerana sensitifnya. Sifat-sifat itu amat sukar untuk dibuat-buat.

Di penghujung, lagu Hanya Memuji disiarkan kembali.

Dah Demam ?

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger