Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.
Entri oleh sultanmuzaffar 06 June 2004

Akademi Fantasia II Trek Selebriti

Semalam merupakan kali pertama saya mendengar mereka menyanyi dan juga melihat sedikit perwatakan mereka.

Ada di antara mereka yang masih malu-malu dengan kamera, ada di antara mereka yang terlalu friendly dengan kamera. Juga dilihat yang sudah mempunyai teman rapat. Ada juga yang berusaha keras untuk menonjolkan diri. Secara keseluruhan mereka sudah mengetahui tujuan pertandingan ini. Oleh yang demikian, strategi penonjolan diri juga perlu untuk memastikan kemenangan mereka.

Kaer
Saya nampak beliau seorang yang masih mengawal diri. “Reserved” Tidak terlalu menonjolkan diri. Seperti Adifashla dalam Akademi Fantasia musim lalu. Beliau perlu melakukan sesuatu untuk mengumpan undi penonton. Kata beliau, sewaktu mendiamkan diri, beliau berfikir. Beliau lebih suka berfikir. Saya gemarkan personaliti yang agak pendiam.

Personaliti 4/5 bintang
Persembahan 3/5 bintang

Farah
Saya kira persembahan singkat beliau semalam agak hebat. Saya suka mendengarnya. Saya nampak ada kelainan dalam persembahan beliau.

Personaliti 4/5 bintang
Persembahan 5/5 bintang

Zahid
Perwatakan beliau agak selamba. Beliau juga harus memikirkan cara yang betul menjawab soalan. Jawapan yang silap adakalanya membawa interpretasi berbeza kepada penonton. Beliau menggemari imej rappers dan suka kepada lagu berentak rock. Saya suka mendengar beliau menyanyi lagu rock. Ada karisma.

Personaliti 4.5/5 bintang
Persembahan 4/5 bintang

Nurul
Saya tdak gemar seseorang yang kuat menangis. Dan Nurul ialah orangnya. Sama seperti Nana dahulu, memang saya tidak gemarkan sifat tersebut. Walau sebagaimana jujur pun tangisan itu tetap dianggap bertujuan mengumpan undi penonton.

Personaliti 1/5 bintang
Persembahan 3/5 bintang

Fitri
Saya kasihan melihat beliau. Beliau banyak mengawal dirinya di hadapan kamera. Saya melihat beliau sama seperti Azizi di tahun lepas. Rakan-rakan Azizi sendiri telah menyatakan bahawa sikap Azizi di Akademi amat berbeza dengan sikapnya di banglo. Saya pasti inilah yang akan terjadi kepada Fitri. Beliau perlu membuktikan bakat nyanyiannya sama hebat untuk menukat persepsi penonton.

Personaliti 1/5 bintang
Persembahan 1/5 bintang

Linda
Beliau amat berbakat. Datang dari jauh untuk mengejar impian menjadi realiti. Beliau akan mendapat undi yang agak tinggi jika faktor simpati menjadi taruhan. Saya mengandaikan beliau sama seperti Siti Nurhaliza. Bakal seorang penyanyi yang datang dari pedalaman, semata-mata untuk mencari rezeki dengan menjadi penyanyi. Bakat nyanyian beliau juga agak berlainan dari peserta lain. Selain daripada itu, bakat bermain gitar juga menjadi kelebihan kepada beliau.

Personaliti 5/5 bintang
Persembahan 5/5 bintang

Adam
Kali pertama melihat beliau di Tirai Akademi I, saya tidak berapa menyukainya. Setelah melihat dalam Tirai Akademi II, saya sudah mula dapat menerimanya. Beliau juga sama seperti Kaer yang agak reserved dan pendiam. Bakat beliau rapping agak bagus. Kepetahan beliau menyanyikan lagu bahasa Inggeris juga nampak ada kelainan.

Personaliti 3.5/5 bintang
Persembahan 4.5/5 bintang

Mas
Wajah kampungnya nyata boleh mengumpan undi penonton. Jika dijual modal pengipas sate, pasti laku. Melihat montaj AF, saya suka dengan gaya beliau menari. Jelas selamba dan konfiden. Itu saya rasa kelainan beliau. Beliau perlu banyak bergaul dengan rakan-rakan yang lain.

Personaliti 3/5 bintang
Persembahan 2/5 bintang

Anding
Beliau sering tampil dengan pakaian yang unik dan berbeza setiap kali di hadapan kamera. Ada sahaja stail yang ingin ditunjukkan. Dari segi personaliti, saya masih kurang menggemarinya.

Personaliti 3/5 bintang
Persembahan 2/5 bintang

Zarina
Beliau harus mencari identitinya sendiri. Cara nyanyiannya tampak jelas meniru Kris Dayanti. Pertama kali saya mendengar lagu tersebut saya sudah dapat mengagak bunyinya. Apabila melihat gaya pertuturannya dan gaya percakapannya ada iras-iras Khai. Wajahnya juga tersilap pandang ada seperti Rosma.

Personaliti 4/5 bintang
Persembahan 3.5/5 bintang

Bob
Sama seperti Fitri, Bob menghadapi masalah yang sama. Bezanya Bob tidak terlalu mengawal diri seperti Fitri. Bob agak berani mati. Jenis yang agak selamba. Tetapi beliau tidak perlu terlalu menonjolkan diri. Mungkin sedar akan kekurangan yang ada pada dirinya.

Personaliti 3.5/5 bintang
Persembahan 4/5 bintang

Edlin
Saya akui nyanyian beliau hebat. Personaliti beliau juga masih belum ada identiti tersendiri. Beliau perlu mengurangkan tangisan untuk mendapatkan undi. Bakat nyanyian beliau sahaja sudah mencukupi. Saya terpesona dengan nyanyian beliau.

Personaliti 4/5 bintang
Persembahan 4/5 bintang

Pandangan Pertama SM

Linda 5/5
Farah 5/5
Adam 4.5/5
Edlin 4/5
Bob 4/5
Zahid 4/5
Zarina 3.5/5
Nurul 3/5
Kaer 3/5
Mas 2/5
Anding 2/5
Fitri 1/5

Disclaimer: Akan berubah setelah melihat persembahan mereka kelak. Maaf sekiranya tidak menepati selera anda kerana ini selera pertama saya. Adakalanya pembaca tidak faham dan berkeras mahu saya mengikut selera mereka.

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger