Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.
Entri oleh sultanmuzaffar 03 July 2006

Diari Akademi Fantasia 06 01 & 02




Lagu Baru Konsert 06
Amirul - Sedang Ingin Bercinta (Dewa)
Sebuah lagu yang best untuk Amirul. Kalau kurang attitude dan tidak dibawakan dengan baik pastinya membosankan. Attitude penting untuk lagu ini.

Diddy - Airmata Kasih (R.Azmi & Kamariah Ahmad)
Lagu ini bakal mengimbau nostalgia keluarga Diddy. Ini merupakan peluang Diddy di dalam Akademi untuk menangkap emosi penonton dengan persembahannya.

Faizal - Senandung Anak Laut (Kembara)
Saya tidak pernah dengar dan kalau pernah dengar pun saya tidak pernah tahu tajuk lagu tersebut. Sebuah lagi lagu lama untuk Faizal.

Farhan - Kopi Dangdut (Fahmi Shahab)
Satu cabaran baru untuk Farhan. Beliau harus menggunakan peluang ini untuk menyerlahkan kebolehannya dalam membawakan lagu dalam pelbagai genre.

Haziq - Seruan (Lefthanded)
Sindiran sinis untuk Haziq tetapi cabaran harus dipikul. Haziq perlu lebih gagah untuk lagu ini dan melupakan lenggok aslinya dalam lagu ini. Haziq perlu lebih fokus untuk mencapai nota-nota tinggi dalam nyanyiannya.

Lotter - Da’Bomb (Ruffedge)
Lotter berkebolehan besar dalam bidang tarian. Saya lihat beliau boleh melakukan sesuatu untuk menghiburkan penonton dengan gerak-gerak unik yang hanya mampu ditarikan oleh Lotter berbanding pelajar lain.

Velvet - Run Baby Run (Sheryl Crow)
Sama kes seperti Faizal, sama ada saya tidak pernah dengar lagu tersebut atau pun tidak pernah tahu tajuk lagu tersebut.

Lagu Bonus
1. Angguk Angguk Geleng Geleng (Ahli Fikir)
2. To Sir With Love (Lulu)

Kemampuan pelajar menghafal lirik lagu pertama agak meragukan saya. Mana perlu hafal lirik, mana perlu hafal step tarian. Kalau salah gaya, maka ke lautlah persembahan lagu ini. Salah attitude atau pun tidak cukup attitude maka ke parit jugalah lagu ini. Mengapa lagu negara asing ini yang dipilih, tidak pula saya ketahui.

Lagu kedua filemnya hanya saya tonton dan saya tidak mengingati lagu tema filem tersebut. Mungkin tidak sepopular filemnya. Filemnya memang popular, tetapi saya tidak pasti dengan lagu dari filem tersebut.

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger