Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.

Siapa American Idol Season 7 ? David Archuleta !

Entri oleh sultanmuzaffar 21 May 2008



Ulasan Akademi Fantasia ? Apa itu Akademi Fantasia ? hahaha !

Saya sempat menonton American Idol Season 7 Finale yang disiarkan sebentar tadi. Apabila menonton persembahan David Archuleta, saya benar-benar terpegun dengan nyanyian. Baik untuk lagu Don't Let The Sun Go Down On Me hinggalah ke lagu barunya, In This Moment semuanya disampaikan dengan cemerlang. Benar sekali kata Simon Cowell yang persembahan David Archuleta memberikan pukulan KO untuk David Cook.

Saya sempat mengingati kembali kali pertama saya menonton persembahan Archuleta sewaktu sesi ujibakat. Persembahannya di Hollywood mengundang SMS yang kalau boleh tidak mahu saya ingati lagi, tetapi ia tetap kembali menjelma.

Hari ini Archuleta menyampaikan lagu Don't Let The Sun Go Down On Me yang boleh saya sifatkan sebuah persembahan yang jujur dan nyanyiannya amat baik sekali. Tidak mampu diucapkan dengan kata kerana ianya terlalu indah. Lagu tersebut menjadi amat indah di tangan Archuleta.

Lirik "Don't Let The Sun Go Down On Me"
I can't light no more of your darkness
All my pictures seem to fade to black and white
I'm growing tired and time stands still before me
Frozen here on the ladder of my life

Too late to save myself from falling
I took a chance and changed your way of life
But you misread my meaning when I met you
Closed the door and left me blinded by the light

Don't let the sun go down on me
Although I search myself, it's always someone else I see
I'd just allow a fragment of your life to wander free
But losing everything is like the sun going down on me

I can't find, oh the right romantic line
But see me once and see the way I feel
Don't discard me just because you think I mean you harm
But these cuts I have they need love to help them heal

Sebenarnya saya agak sibuk minggu ini. Saya baru kembali dari Singapura kerana menonton P.Ramlee The Musical di sana. Kembalinya dari sana, saya perlu menghadiri dua sesi kelas yang perlu saya habiskan sebelum menjelang Jun. Wajib ! Lagipun ada banyak blog yang masih menjalankan tanggungjawab mereka dengan gigih mengemaskini tentang Akademi Fantasia.

Esok, jika tiada aral saya akan mengemaskinikan tentang P.Ramlee The Musical di The Esplanade Singapura. Ada banyak cerita menarik di belakang tabir yang berlaku di sana. Yang pastinya watak P.Ramlee yang dipegang oleh Musly Ramlee benar-benar mengejutkan dan kini telah lahir sebutir lagi bintang dalam dunia teater Malaysia. InsyaAllah.

Kemaskini 10.30 pagi
David Cook
memenangi gelaran American Idol Season 7 dan mengalahkan David Archuleta apabila menerima undian lebih 12 juta !

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger