Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.

Lagu Tugasan Minggu 6 Akademi Fantasia 6

Entri oleh sultanmuzaffar 21 April 2008

Nadia : Rama-Rama - Ella

Rina : Ular - Anita Sarawak

Stacy : Don’t Speak - No Doubt

Alif : Ketahuan - Matta

Nubhan : Generasiku - OAG

Riz : Seribu Tahun - Imran Ajmain

Stanly : Kata - Hazami

Toi : Tak Bisakah - Peterpan

Ulasan lagu pelajar dan konflik lagu pelajar akan menyusul kemudian.

Seperti telah menjadi kelaziman, tugas RA ialah untuk meracun personaliti pelajar dan mewujudkan konflik di dalam Akademi. Itulah yang cuba dilakukan oleh RA apabila Toi mendapat lagu Tak Bisakah yang merupakan kegemaran Nubhan. Apabila dilihat watak Nubhan memang nampak benar dia inginkan lagu tersebut dan Toi agak keberatan untuk menukar lagunya dengan Nubhan. Sekurang-kurangnya selepas masuk Minggu 6 barulah nampak sedikit pergolakan personaliti di kalangan pelajar.

Tukar atau pun tidak bukanlah soalnya, sebaliknya terserlahnya personaliti itu yang lebih penting untuk Diari. Saya harus akui, lima minggu yang lepas agak sukar untuk melihat keunikan personaliti dalam Akademi. Masing-masing membawa haluan masing-masing dan seakan menyorok di sebalik personaliti mereka.

Tidak cukup dengan Nubhan dan Toi, RA mencuba Nadia pula. Nadia agak keberatan menerima lagu Rama-Rama kerana lebih menyukai lagu Ular. Saya sebenarnya lebih sukakan Nadia membawakan lagu Rama-Rama berbanding Ular. Lagu nyanyian asal Ella itu lebih popular dan disenangi ramai. Lebih mudah baginya untuk menyerlah berbanding Ular.

Namun demikian, ini baru hari pertama minggu keenam. Pastinya akan berlaku lebih banyak drama minggu ini. Kita tunggu saja.

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger