Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.
Entri oleh sultanmuzaffar 25 February 2003 0 komen

photoblogs sultanmuzaffar

Dari mata seorang sultanmuzaffar divariasikan oleh lensa kamera digital canon powershot a40, lalu terhasillah satu perjalanan mata.

Entri oleh sultanmuzaffar 14 February 2003 0 komen

Jimi-de-Wiser

Jimi-d-Wiser

Saya berpeluang untuk mengenali weblog ini setelah tuan-rumah weblog ini mendatangi weblog saya. Dari situ saya mendapat tahu dunia saya semakin luas rupanya. Weblog sebegini wajar dilawati oleh setiap pelayar internet kerana ia memberikan maklumat yang berguna kepada penggemar filem tempatan dan juga filem antarabangsa.

Entri oleh sultanmuzaffar 13 February 2003 0 komen

Aidil Adha yang tiba semalam menghidangkan dua telemovie menarik iaitu Pondok Buruk dan Bertaut Di Jabal Rahmah. Sebenarnya Pondok Buruk telah pun ditayangkan sewaktu musim Aidil Fitri yang lalu. Ketiadaan cakera satelit ASTRO di kampung ayah menyebabkan aku hanya berpeluang menontonnya semalam. Tetapi aku tetap bersyukur walaupun kampung ayah tiada ASTRO tetapi ia tidaklah seburuk pondok buruk yang dihuni oleh Fauziah Nawi dan Ismail Din.Kehidupan mereka berdua tetap diteruskan walaupuan kaki Pak Mat terpaksa dipotong. Mak Jah juga menghidap penyakit kencing manis dan selalu pitam-pitam. Di pondok buruk itulah mereka menghabiskan sisa-sisa hidup masing-masing. Ini berbeza dengan kemewahan tiga orang anak yang telah dibesarkan oleh mereka di bandar lakonan Jalaluddin Hassan, Rosyam Noor dan Vanidah Imran. Jalaluddin dengan handset yang dianggap nyawa penghubung dengan pasaran sahamnya, Rosyam dengan isteri queen controlnya dan Vanidah dengan perniagaan kosmetiknya. Mujur ada Som lakonan Raja Azura yang simpati dengan nasib mereka berdua. Walaupun bukan dari darah daging yang sebenar, Som tetap membantu pasangan malang tersebut. Som hanya bekerja kilang, tetapi hatinya bersih.

Dalam arus ekonomi yang dikatakan semakin maju masih ada golongan yang bernasib begitu malang seperti nasib Pak Mat dan Mak Jah. Malang datang bertimpa-timpa. Lepas satu-satu. Kaki terpaksa dipotong, tiada kerusi roda untuk bergerak selain yang kerusi beroda ditukang sendiri, tanah rumah tumpang yang harus dibersihkan untuk dimajukan, anak-anak yang tidak mengendahkan mereka, diberhentikan kerja dan bermacam-macam lagi kesusahan yang datang bertimpa-timpa. Tidak sempat pun pasangan ini untuk senyum menikmati kemewahan apatah lagi menerima kasih sayang seorang anak. Kadang-kadang saya terfikir kenapa hanya orang yang susah sahaja ditimpa penyakit-penyakit kronik dan bernasib malang. Kadang-kadang kita terlalu stereotype. Yang jahat mesti kaya-raya.

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger