Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.
Entri oleh sultanmuzaffar 27 March 2003

Semalam aku diminta untuk hadir ke satu audtion teater. Untuk Pekan Teater. Aku kalau boleh mahu mengelak, tapi kawan-kawan. Aku turutkan juga. Sampai-sampai terus dapat skrip. "Baca !" Aku panik. "Terus dapat ke ?" Bermulalah satu episod baru dalam hidup aku, berperan di atas pentas teater. "Rumah Kedai Di Jalan Seladang" tajuk teater yang aku lakonkan. Leman nama watak yang aku bawa. Seorang wartawan Berita Malai di zaman Jepun sekitar tahun 40an. Seorang yang masih baru dalam dunia kejam, dunia hitam zaman Jepun. Lurus bendul, itulah Leman. Kata Pengarah, dia suka cara aku bacakan skrip tersebut sewaktu pertama kali di audition. Aku bukan cuba selami watak tersebut, aku hanya baca skrip tersebut. Tiada improvisasi. Dengan harapan aku akan gagal dalam audition itu. Tapi sebaliknya yang berlaku. Mereka suka dengan cara aku. Aku gigit jari. Bila aku panik aku akan gigit jari. "Hahhhhh....macam tu...Leman memang seorang yang cepat panik !" Pengarah telili apa yang aku lakukan. Teruskan gigit jari itu.

Aku ingat bila aku masuk, jadi senang, rupanya perlu rombakan. Watak Leman menjadi dua orang yang bawa. Untuk part monolog, mereka perlukan seorang pelakon berpengalaman. Kalau aku yang kena, mati. Aku tak sanggup nak hafal skrip panjang-panjang.

1 Responses to

  1. dghnfgj Says:
  2. welcome to the wow power leveling, cheap service site,WoW Gold buy cheap wow gold,wow gold,world of warcraft buy wow power leveling

     
Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger