Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.

Masih Berfikir Lagi

Entri oleh sultanmuzaffar 03 September 2008

Dua hari saya cuti. Mulai hari ini dan esok. Tidak banyak yang boleh dilakukan. Selain sedang berfikir dalam-dalam dan bersantai di rumah menonton televisyen, itu sahaja yang mampu dilakukan.

Saya masih lagi memikirkan sama ada mahu ke Pulau Sipadan sekali lagi hujung tahun ini. Ikut perancangann teman-teman diving, mereka mahu bertolak pada 10 Disember depan. Saya masih menunggu ilham datang untuk menjengah Sipadan sekali lagi.



Memang terasa rindu dengan pulau tersebut. Jika Jun lepas saya dive dengan diver-diver yang tidak saya kenali, perjalanan Disember ini akan disertai dengan teman-teman yang memang satu kepala.

Harga tiket penerbangan ke Tawau menaiki Air Asia hanya RM570 sahaja termasuk Checked-In Baggage dan XPress Boarding.

Dalam memikirkan sama ada mahu ke Sipadan sekali lagi atau tidak, saya masih tidak pasti sama ada perjalanan ke Manado berjaya. Juga untuk diving, dikhabarkan ianya dirancang pada bulan Oktober, selepas musim cuti raya tahun ini.



Saya masih berfikir-fikir.

Apa agaknya kejutan yang mahu saya lakukan di Sipadan dan mungkin juga di Manado kelak. Jika di Pulau Redang, saya mengenakan seluar jeans 501. Di sana kelak, saya mahu mencuba tanpa baju !


Dalam pada sedang memikir-mikir, saya telah merancang untuk bercuti lagi pada bulan April tahun depan. Masih belum memikirkan lokasinya. Mungkin Bali dan kalau saya gila, saya akan ke Pulau Sipadan lagi.

Saya ke klinik pagi tadi. Damn ! Kena satu suntikan. Doktor minta saya minum banyak air.

Kredit Foto : Shonny Loh

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger