Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.
Entri oleh sultanmuzaffar 12 September 2006

Malaysian Futures 01 : Fantasia Crossover

Image Hosted by ImageShack.usAnda boleh mendapatkan majalah Off The Edge keluaran bulan September segera di pasaran. Sesekali beli Off The Edge, apa salahnya. Paling tidak, singgah di gerai mamak dan minta pinjam barang seminit. Kalau selama hari ini kita hanya mendengar The Edge, akhbar mingguan yang terbit seminggu sekali berkenaan kewangan dan pelaburan. The Edge Daily pula merupakan laman web sokongan kepada akhbar tersebut yang memberikan maklumat-maklumat perniagaan dan pelaburan.

Off The Edge pula merupakan majalah bulanan berkenaan seni dan budaya untuk usahawan. Apabila diberikan peluang untuk bertandang ke majalah ini, blog ini secara tidak langsung terdedah kepada satu lagi golongan khalayak. Selama ini ia lebih terdedah kepada khalayak Akademi Fantasia atau hiburan secara amnya, kini terbuka kepada golongan usahawan pula untuk melihat lebih dalam apa yang dipaparkan di sini.

Artikel tulisan Danny Lim bertajuk Malaysian Futures 01 : Fantasia Crossover. Takut benar saya dengan tajuknya. Saya tidak scan keseluruhan artikel kerana apa gunanya ada majalah terjual kalau kandungannya diimbas dan dipaparkan di sini. Mereka juga berniaga. Kandungan wawancara lebih menjurus kepada kesedaran menjadi seorang rakyat Malaysia, pengalaman terhadap perubahan yang berlaku di dalam negara, masa depan diri sendiri dan juga pengaruh politik nasional terhadap kehidupan saya.

Turut dipaparkan dalam senarai Malaysian Futures 02 ialah Faisal Tehrani, Malaysian Futures 03 : Menj & Rajanr, Malaysian Futures 04 : Tiara Shafiq, Malaysian Futures 05 : Johnleemk dan Malaysian Futures 06 : Khai Loon & Rifa. Tersenarai dalam kelompok tersebut sudah cukup merasakan blog ini diterima dan dihargai. Nyata dunia blog lebih luas dan bukan hanya di Malaysia Top Blog, Geng Jurnal dan Petaling Street. Dunia blog Malaysia lebih luas dari itu. Ternyata ada beribu blog lain yang sudah jauh melangkah mendahului saya. Jangan disempitkan fikiran kita di bawah tempurung angka tersebut. Mungkin kita hanya menyedari kewujudan blog hiburan atau blog picisan dan sering melupakan blog yang berbicara soal yang lebih global kerana hiburan adalah dunia keliling kita. Ia sudah cukup untuk melegakan saya walaupun pelbagai cabaran saling menjengah tatkala mempunyai blog bernama sultanmuzaffar. Namun, ia sedikit pun tidak menggoyahkan pendirian dan pegangan saya.


Image Hosted by ImageShack.us

Klik untuk imej yang lebih besar

Kalau hari ini permulaannya, saya mahu menjadikan hari ini sebagai hari yang terbaik dan langkah awal ke masa depan yang lebih gemilang. Langkah ini ibarat langkah ke medan perang. Sekali menongkah arus berada di bahagian hadapan, saya tidak akan berundur walau setapak sekalipun ! Awas !!!

Nota : Berlaku kesilapan terjemahan di bahagian pengenalan. Saya hanya membantu menguruskan publisiti dan promosi Akademi Fantasia 4 dan bukannya Pengurus Publisiti dan Promosi Akademi Fantasia 4. Dunia pengurus dan kakitangan bawahan nyata berbeza. Baik dibuat disclaimer awal-awal, ada pula yang melatah menuduh saya gila pangkat nanti !

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger