Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.
Entri oleh sultanmuzaffar 28 September 2004

Surat Untuk Bulan

Bulan,
Gerhana bila datang. Gelap. Suram. Muram, Pudar, Kelam.

Bulan,
Hanya kau sahaja yang menjadi penghubung antara aku dan mereka. Kau terangi diri ini yang dalam kegelapan. Kau pancarkan cahaya menerangi jalan-jalan penyelesaian.

Bulan,
Dengan hati yang rendah diri, aku memberitahu pada satu dunia. Aku rindukan kawan-kawan aku. Tidak kiralah sesiapa pun mereka. Yang pernah aku penjarakan, yang pernah sakit hati dengan tulisan aku, yang pernah kecil hati dengan ayat-ayat aku, yang pernah menjeng (hanya untuk yang berkenaan) dengan kutukan aku, yang pernah mengenali aku, yang pernah belanja aku makan, yang aku pernah belanja makan, yang pernah kejang bila duduk sebelah aku, yang pernah aku layan gelak (hahahaha), yang pernah membaca tetapi sekadar diam, yang intelek, atau yang tidak intelek, yang pass SPM atau yang baru lepas PMR dan yang pernah apa sahaja. Macam aku rasa selesa bila duduk dalam conference, macam aku rasa seronok bila dapat layan Jojie di zonkboard, tapi aku rasa kosong dan sunyi di Komen. Bagaimana aku mengharapkan agar masa boleh berputar semula kembali ke asalnya. Begitu jugalah yang aku harapkan dengan persahabatan itu.

Bulan,
Aku harap gerhana itu akan pergi.

Bulan,
Aku nak tengok Dari Studio 1 Akademi Fantasia II, nak tengok Adam menyanyi lagu Gerhana.

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger