Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.

Shidi Ke Pentas Teater

Entri oleh sultanmuzaffar 11 July 2009

ASWARA bakal mementaskan Teater Muzikal Tun Abdul Razak di Istana Budaya. Mengangkat perjuangan Bapa Pembangunan ke pentas teater bakal digalas oleh pengarah tersohor Dato' Rahim Razali.

Pementasan itu bakal dibintangi oleh Rashidi Ishak dan Fauziah Latiff selaku pelakon utama. Ia bakal berlangsung pada 16 hingga 20 Ogos di Istana Budaya, Kuala Lumpur.

Pementasan yang besar di panggung bertaraf antarabangsa memerlukan elemen muzikal disuntik dalam pementasan. Paling menarik apabila inilah kali pertama Rashidi Ishak berlakon teater selain Fauziah Latif yang sebelum ini pernah berlakon dalam produksi Rubiah beberapa tahun lalu.

Kali terakhir Dato' Rahim mengarah teater ialah dengan produksi Keris Sang Puteri sewaktu majlis buka panggung Istana Budaya pada tahun 1999.

UPDATES

Jika dahulu Rashidi Ishak hanyalah pemain gitar untuk kumpulan Dead Mushroom, kemudian dia beralih ke layar perak dengan filem Mimpi Moon. Kini tiba masanya untuk beraksi di pentas teater pula.

Bukan senang untuk menerima peluang kedua, Rashidi antara pelakon yang mendapat peluang tersebut. Pernah menerima tawaran berlakon teater Keris Sang Puteri sepuluh tahun lalu, namun selepas dua minggu berlatih dia terpaksa menarik diri. Kini peluang itu diterima lagi...dari pengarah yang sama.

Selain berlakon, Shidi akan turut menyanyi secara solo dan menari dalam pementasan tersebut. Bekas juara Sehati Berdansa musim pertama itu akui teater muzikal ini merupakan satu cabaran yang besar buatnya.

Katanya lagi, isterinya Vanida Imran banyak membantunya merealisasikan tugas tersebut. Rashidi Ishak ditemui sewaktu Majlis Pengumuman Tenaga Produksi Muzikal Tun Abdul Razak di Aswara Kuala Lumpur.

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger