Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.
Entri oleh sultanmuzaffar 26 June 2003

Akademi Fantasia Rabu 25 Jun 2003

Tetamu misteri – Pooh
Awal pagi para pelajar dikejutkan dengan kehadiran tetamu misteri. Tetamu misteri yang dimaksudkan ialah Pooh kepunyaan Azza yang diserahkan oleh Azza kepada para pelajar di Akademi Fantasia. Walaupun ketiadaan Azza di Akademi, namun dengan kehadiran Pooh sedikit sebanyak dapat mengubat rindu pelajar terhadapnya. Mungkin tidak semua pelajar rindukan Azza. Ada yang seronok dengan ketiadaan Azza yang mungkin dianggap penghalang kepada fantasi mereka untuk menjadi realiti.
Namun demikian, Pooh tidak sempurna dan perlu dijahit. Peluang ini diambil oleh Atie salah seorang teman yang rapat dengan Azza. Atie juga merupakan rakan pelajar yang menangis paling terlampau semasa pengunduran Azza dari Akademi. Di mana Nana sewaktu adegan ini berlangsung ?

Sahri: Koreografer sudah cantik
Sahri mendapat lagu Salsabila dan lagu berirama etnik kreatif ini memerlukan beliau menari. Kelebihan ini perlu dipergunakan oleh Sahri untuk mempelbagaikan bakat beliau. Dua konsert yang lepas telah membuktikan beliau seorang penyanyi berjiwa besar dan seharusnya Konsert III ini bakat lain perlu diketengahkan. Koreografer tarian telah dilakukan dan Sahri berusaha keras untuk mencantikkannya. Sahri perlu melakukan sesuatu ke atas berat badannya. Koreografer tariannya sudah cantik hanya lemak-lemak di badan beliau yang mencacatkan sedikit kecantikan koreografer tarian tersebut.

Burn perlu pasang strategi
Burn perlu melakukan sesuatu dengan skill tariannya kerana masih nampak kaku. Beliau perlu banyak berlatih menari dengan Guru Tari ataupun boleh menggunakan peluang yang ada dengan meminta Nana mengajarnya menari. Burn perlu merancang strategi untuk meningkatkan undian. Nana adalah scapegoat yang terbaik untuk dijadikan umpan.

Atie: Belajar membaca atau belajar menyanyi ?
Aku perlu merasa simpati terhadap Atie. Sehingga Rabu, Atie masih berlatih membaca dan bukannya berlatih menyanyi. Atie meminta pertolongan Fatimah Abu Bakar, salah seorang tenaga pengajar di Akademi yang pernah menjawat jawatan Editor di New Straits Times. Atie diajar cara sebutan yang betul. Sikap ini harus dipuji iaitu sifat ingin belajar dan sebagai tenaga pengajar, Puan Fatimah telah menjalankan tugasnya dengan sebaik mungkin dan penuh ikhlas walaupun dalam keadaan yang tidak sihat.

Isu pakaian : Siapa yang patut ditegur ?
Sebelum tamat rancangan, para pelajar telah ditegur oleh Encik Baha tentang isu cara berpakaian untuk Sessi Tarian. Sewaktu sessi ini pelajar perlu mengenakan pakaian yang sesuai kerana koreografer menjadi bertambah sukar dari satu minggu ke satu minggu. Kebanyakan mereka diam, berbeza dengan Nana yang menunjukkan muka tidak puas hatinya. Pelajar walau sehebat mana sekalipun mereka, mereka perlu menghormati guru mereka. Encik Baha bukan guru yang mengajar tetapi sebagai penjaga mereka dan setiap tegurannya perlu diambil dengan sikap positif. Bagaimana pula dengan cara berpakaian guru tarian mereka ?

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger