Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.
Entri oleh sultanmuzaffar 04 September 2007

Menuju Puncak!

Image Hosted by ImageShack.us

Jalan ke puncak memang berliku

Ahad lepas saya mengambil satu keputusan nekad. Tanpa menghiraukan beberapa amaran, saya meneruskan hasrat saya. Temu janji telah pun diatur. Tepat jam 8 pagi saya keluar. Sempat untuk bersarapan pagi sambil membaca akhbar mingguan untuk mendapatkan perkembangan terkini dunia hiburan tempatan dan antarabangsa. Mana tahu kalau-kalau ditanya.

Tepat jam 9.30 pagi, saya beredar. Saya melangkah yakin. Tidak ada apa yang perlu ditakutkan. Sekitar jam 9.45 pagi, saya sampai. Tidak sukar untuk mencari tempat tersebut. Tiba saja di perkarangan bangunan tersebut, beberapa muka-muka biasa yang pernah saya temui sebelum ini menyapa dengan satu soalan,

"Ko pun kat sini ke ?"

"Belum tahu lagi..." Saya jawab ringkas.

Pengawal di muka pintu pun menyapa saya,

"Aik, ko pun kat sini ke ?"

Saya masih belum boleh tersenyum kerana ada banyak kemungkinan yang akan berlaku.

Seorang yang asing datang menyapa saya. Diberikannya saya beberapa borang untuk diisi.

"Ahh ! Bosannya. Borang ni lagi... Dulu-dulu pun isi borang sama gak. Dah banyak kali isi borang ni."

Saya isi juga tanpa banyak soal. Sedang leka mengisi butiran-butiran yang biasa, telefon berbunyi.

"Babe ! Dah text your bosses?

"Belum lagi lah. I takut. Hahaha."

"You must !"

"OK. I will..."
.
.
.
.
.

Segala-galanya sudah pun berlalu. Berdepan dengan lima orang sekaligus merupakan pengalaman paling menyeronokkan. Selepas tamat temujanji tersebut saya sempat melihat operasi perjalanan tempat tersebut. Saya tidak boleh bercerita panjang mengenainya sehingga hari Selasa, jam 10 pagi.

Saya sudah membuat keputusan. Kini mereka harus membuat keputusan. Mereka perlu berbincang.

Jika harus saya melangkah pergi, apakah ada yang mengganti ? Itu masalah yang melanda mereka kini. Saya akui masalah itu besar.

Kalaupun saya perlu meninggalkan Akademi Fantasia, saya rela meninggalkannya kerana saya mahu Menuju Puncak !

Tuhan, tolong lembutkan hati-hati mereka untuk membenarkan saya pergi...

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger