Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.

Jom Shopping Bersama Principal Tiara

Entri oleh sultanmuzaffar 30 April 2009







Enam beg semuanya. Satu lagi beg tidak perlu tanya siapa punya. Beruntung pelajar yang tinggal kerana dapat tajaan durian runtuh seperti yang dilakukan oleh Guess. Atas usaha dan inisiatif Prinsipal, Guess sudi menaja pakaian untuk pelajar. Untuk pengetahuan semua, pakaian tersebut akan digunakan di dalam Diari dan bukannya untuk Konsert. Minggu-minggu akan datang, visual Diari akan menjadi lebih menarik.

Hayati dialog di bawah ini. Inilah apa yang dirasainya sekarang.

PUTERI
Berkorban demi cinta itu indah, berkorban demi rakyat itu sangat mulia.
Tetapi apalah artinya berkorban dengan tangan yang berlumuran darah anakanda yang tidak berdosa ?

SULTAN
Tidak kubunuh anakandaku hanya kerana ingin memenuhi permintaanmu, melainkan demi kemurkaanku pada seorang puteri Jawa yang ingin menduga-duga seorang raja. Cukup gilakah beta memenuhinya ?

PUTERI
Saya mohon maaf atas kata-kata yang terucap, sesungguhnya ia jelas satu penolakan, Tuanku.

SULTAN
Kelak petaka akan melayang jatuh ke Majapahit tatkala produsermu, Adipati memungkiri janji.
Apa sejauh itu puteri Jawa menimbang-nimbang akan keputusannya? Di mana hatimu, Puteri?

PUTERI
Di sini, Tuanku. Hati saya di sini.

SULTAN
Sebegitu hebat Ledang menyeru hatimu ke mari, hingga tercicir langkah Adipati...?

PUTERI
Sudah saya tinggalkan segala sandang gelaran, menjadi hanya saorang hamba yang menuruti kata hatinya mencari kebahagiaan sendiri. Saya cuma ingin bebas....bebas untuk mencintai dan dicintai. Bukan mengengkari kebesaran Melaka, jikalau betul kebesaran Melakan berada di telunjuk Tuanku, mengapa perlu perkahwinan ini demi Majapahit?

SULTAN
Kamu bicara tanpa beralas. Kamu lupa bumi Melaka ini bumi berdaulat. Sehiris luka yang beta terima di atas tanah yang kamu pijak ini, seMelaka sakitnya dirasa. Apa benar hebat cintamu hingga berniat mencabuiu setia Laksamana pada beta ?

6 komen

  1. badrul Says:
  2. SULTAN
    Kelak petaka akan melayang jatuh ke Majapahit tatkala produsermu, Adipati memungkiri janji.
    Apa sejauh itu puteri Jawa menimbang-nimbang akan keputusannya? Di mana hatimu, Puteri?

    hhmmmm... kena jugak bagi kredit kat producer ker?

     
  3. muahhahaha...
    memula aku tukar beberapa perkataan ikut situasi.

    pelajar, pelajar tersingkir, pengundi. tapi tak jadi.

    produser terlupa tukar. matilah kantoi.

     
  4. Anonymous Says:
  5. Joe .. af ni memang drama..... astro provok sikit then dia orang akan lihat riaksi pengundi.

    Seperti minggu lepas, astro provok lagu hafiz ...so...semua pengundi hafiz menjerit ....macam orang giler ...... then..astro sengaja masukkan marsha ..... so...apa lagi...... kisah anak emas dah jadi besar .......SIAPA MANGSA DARI SEMUA INI ....JAWAPANNYER IALAH "ARIL".

    Memang bila ada pelajar yang tersingkir...semua orang kata salah pengundi dialah yang tak cukup undi ....TAPI cuba korang fikir.

    1. Apabila kes hafiz dianak tirikan dibesarkan ..... ada pengundi yang ada 2 calon....contohnyer HAFIZ dan ARIL.... so....mereka ini akan lupakan dulu ARIL sebab ...mengikut undian sepanjang minggu ...undian aril tigggi so sure dia selamat ...so....mereka-mereka inilah yang bukan beraleh arah tapi...cuba nak selamatkan hafiz dahulu ...sehingga mereka sedikit pun tak undi aril....... maka ...sebenarnyer....siapa yang telah dianak tirikan........ pengundi aril memeang terus mengundi tetapi pengundi yg ada 2 calon ini yang tidak mengundi aril sebab isu anak tiri...... BAB INI SAYA SALAHKAN PENGUNDI HAFIZ YANG MEROYAN GILER DAN ASTRO YANG BALING BATU SEMBUNYI TANGAN.

    2. Bila marsha dimasukkan....wah...lagi kesian aril....dia seolah-olah kehilangan pengundi wanita ...sebab aksi marsha yang menggoda aril ditayangkan dan diperbesarkan dalam diari ....... ARIL LAGI YANG JADI MANGSA.

    BILA ARIL KELUAR...ASTRO PUN...WAH TUNJUK ADEGAN STUDY DAN FOKUS JER .......kesian aril....seperti...dengan kehadiran dialah...selama ni yang menyebabkan pelajar main-main......tapi ..bukankan ini semua plot dari drama astro.....

    DUNIA HIBURAN INI KEJAM JUGA ACTUALLY..... DO U THINK SO?????

    KESIAN ARIL....DIA JADI MANGSA HANYA KERANA DIA MENJADI DIRINYER SENDIRI.

    HAFIZ....HMMMM ACTUALLY BUDAK NI KAKI GADUH ...ASYIK GADUH DGN AKIM DAN DIA NI KAKI BERSUNGUT ...... MACAM MENGUNDI DIA JUGA.......

    AKHIRNYER ...ASTRO JUGA UNTUNG...... ISU AFMASUK...AKAN MEMBURUKKAN NAMA ARIL JER ..... ARIL LAGI SEKALI JADI MANGSA.....

    JOE....ASTRO INGAT PENONTON TAK NAMPAK KE HAL INI...... PENONTON YG CETEK AKAL JE TAK NAMPAK.........

    SAYA NAMPAK JELAS PERMAINAN ASTRO.....BUAT BUANG DUIT DAN MASA JER......EMOSI TERGANGGU...MENAMBAH DOSA MENGUTUK DAN ...MACAM-MACAM LAGI.....

    ISMA....HMMM....SEMASA MAK DIA NAIK PENTAS SEMALAM BILA TOMOK MENANG...WAH...BEG LV BESAR TU......MENUNJUKLAH TU..... KELUARGA MEREKA INI NAK MEMONOPOLI AF DAN OIM ...BUAT PELABURAN.....PEMINAT TAK BANYAK MANA....SO....SEMUA NI BISNESS METTER JER....... OK KER CAM NI....

    FIKIR-FIKIRKAN YA

     
  6. chekdenoor Says:
  7. sm.... please...i nak tarik balek kenyataan diatas...... sorry...ianyer terlalu emotional....... i belajar dari kritikan badrul ..... soryy.....

    pengajaran dari pengalaman menulis tanpa pemikiran yg baik....sorryyyy

     
  8. Anonymous Says:
  9. haa..memang emosional x tentu pasal..relax2 sudah..hahaha..

     
  10. bestnyerr guess sponsor..baju hari2 lak tu..

     
Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger