Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.
Entri oleh sultanmuzaffar 01 September 2005

Ringan Kepala

Setiap kali bila terbangun dari tidur, kepala terasa berat. Kaki terasa lemah. Perjalanan ke bilik air terasa begitu jauh. Ia amat berbeza pagi ini. Bangun pagi seperti begitu mudah. Bangun dengan semangat baru dan kepala yang ringan. Turun sarapan, baca suratkhabar. Online sebentar dan menempah tiket wayang secara online untuk tayangan Janji Joni jam 11.40 pagi di TGV KLCC.

This is totally back to square one. I used to blog about personal things before and today, I did it again. Saya sempat membaca komen-komen dari entri yang terdahulu. Izham rupanya kenal dengan Dr. Tengu Shahrom. AkuKot masih berada di UNITAR and surviving. Saya berada di rumah sedang membaca komen. Ada juga komen dari adipujangga. Beliau ialah bos saya di Corporate Communication Department UNITAR.

Kalau ditanya, sama ada saya berpuas hati dengan hasil kerja saya di UNITAR. Tentu saya akan menjawab, saya kurang berpuas hati. Saya tahu saya mampu melakukan lebih baik daripada apa yang ada sekarang. Seperti yang telah saya jelaskan, persekitaran sekeliling kurang meyakinkan serta inisiatif yang kurang dari pihak saya sendiri untuk mencipta cabaran baru. Mungkin kerana sudah berasa terlalu selesa. Itu alasannya.

Tujuh tahun yang lalu saya dapat merasakan UNITAR adalah tempat saya. Lima tahun kemudian, saya masih merasakan UNITAR adalah tempat saya lagi. Mungkin Akademi Fantasia yang telah banyak meracun pemikiran saya. Kecenderungan saya mula berubah ke arah itu.

Enuff about UNITAR. Kita kena ingat, jalan mesti ke hadapan, bukan ke belakang !

Melewati KLCC pagi hari. Singgah sebentar di Tower Records untuk beli album Best of Mawi World, Ruffera oleh Ruffedge, Padi dan Janji Vince. Tidak mahu ketinggalan kata orang. Satu Malaysia dilanda demam Mawi tentunya saya tidak mahu ketinggalan untuk menyokong kerjaya beliau. Penjualan album Mawi yang sudah mencecah 150,000 unit, satu jumlah yang tidak pernah kita sangkakan akan dicapai oleh seorang artis baru sepertinya. Saya sendiri pernah menyatakan, kewujudan Mawi akan hanya terus relevan berdasarkan penjualan albumnya kelak dan kini ia terbukti. Entah apa magik yang dibawa oleh jejaka Kulai ini, sampai hari ini saya masih tidak mendapat jawapannya. Saya pernah diajukan soalan yang sama oleh seorang penulis sebuah majalah dan saya mengambil masa dua minggu untuk menjawab soalan tersebut. Baru semalam saya menghantar jawapan saya kepada penulis majalah tersebut.

Tiga musim saya melihat perkembangan bintang Akademi Fantasia. Dua musim juga saya melihat peminat mereka lari setelah berakhirnya musim Akademi Fantasia tetapi tidak musim ini. Peminat Akademi Fantasia musim ini telah membuktikan sesuatu.

Saya tetap membeli satu unit CD Mawi walaupun koleksi mp3 saya sudah lengkap untuk musim Akademi Fantasia 3. Satu CD sahaja yang saya tidak peroleh iaitu CD Soundtrack Gol & Gincu.


Tidak lengkap rasanya ke KLCC jika tidak ke Kinokuniya. Sudah menjadi tabiat saya, apabila ke KLCC hanya Kinokuniya, Tower Records, TopMan dan deretan kedai peralatan elektronik di aras 3 yang akan menjadi tumpuan saya.


Selesai semua urusan, saya bergerak ke TGV KLCC untuk menonton Janji Joni. Saya akan mengulas lebih lanjut tentang filem tersebut. Saya amat kagum dengan sinema Indonesia yang sedang dibawa corak baru ke dalam paparan imej Indonesia yang sebenar-benarnya. Filem ini ringkas tetapi ideologi yang dibawa oleh golongan muda peneraju filem ini agak besar.

Di luar panggung setelah selesai tayangan, saya sempat menemui Hassan Muthalib, salah seorang juri untuk Festival Filem Malaysia. Menurut Presiden UNITAR pada hari sebelum saya meninggalkan UNITAR, Pak Hassan Muthalib akan menjadi Penasihat untuk Ko-Kurikulum Apresiasi Filem. Mereka beruntung kerana mendapat seorang yang arif tentang filem untuk membantu pelajar dalam menghayati filem. Tidak banyak yang dibualkan bersama beliau. Seboleh-bolehnya saya mengelak topik UNITAR kerana tidak mahu memberitahu beliau yang saya tiada lagi di UNITAR.

Selesai wayang, saya bergegas ke ASTRO untuk mengambil beberapa keping tiket masuk ke Konsert Reunion yang akan berlangsung esok malam. Ironik bukan ?

Imej adalah ihsan Klubbkidd

Jika anda peminat Felix, pastikan anda dapatkan album Best of Felix Susah Susah Aje yang akan diedarkan pada 8 Sepetember (kawasan lain) dan 9 September di Kuala Lumpur. Setakat hari ini sebanyak 16,000 unit telah siap dicetak dan dianggarkan akan mencecah jualan sebanyak 50,000 unit. Persoalannya sekarang, sejauh mana kehebatan Felix mampu untuk mengatasi aura Mawi ? Jawapannya terletak pada para peminat Felix. Sudahkah anda bersedia untuk mendengar ulang tayang Smooth, Hukum Karma dan Kudaku Lari ? *tepuk dahi*

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger