Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.
Entri oleh sultanmuzaffar 17 July 2006

Diari Akademi Fantasia 08 01 & 02

Satu hari bersama Lotter memang melucukan. Dari Prelude saya sudah lihat kelucuan beliau. Hari ini sibuk menyemak komen-komen dari peminat Siti Nurhaliza dan tidak kurang yang anti Siti Nurhaliza. Bukan selalu dapat buat posting Scoop Of The Year. Itu yang menderu pembaca-pembaca baru yang datang berkunjung. Masalah Trojan yang ada di blog ini sedang cuba dikenalpasti. Saya pun beberapa kali terkena, tapi tidak tahu bagaimana untuk membuangnya. Jika ada cerdik-cerdik IT di sini yang tahu bagaimana untuk membuangnya, silalah beritahu.

Sunyi ?

Lagu Tugasan Minggu 8
Amirul
- Jatuh (Adam AF2)
Faizal - Smells Like Teen Spirit (Nirvana)
Farhan - Emosi (Sheila Majid)
Haziq - I Need To Know (Marc Anthony)
Velvet - Penantian (Harmoni)
Lagu Bonus
Aku Sudah Jatuh Cinta (Norsheila Amin)
Cinta (Melly Goeslow & Kris Dayanti)
Bila Rindu (Ruffedge)

Komen dan Perasaan atau lebih tepat perasan tentang pengumuman Siti Nurhaliza
Beberapa bulan yang dulu saya dalam mode in-denial. Kata saya selagi saya tak nampak Datuk K tu jabat tangan Tok Kadi, selagi itulah saya tak akan percaya. Dari situlah timbul fantasi-fantasi Cinderella dan Prince Charmingnya. Kalau dah Cinderella, mestilah kita mahukan seorang Prince Charming datang menjemput seorang puteri. Waktu kecil-kecil dahulu memang saya sudah disogokkan dengan cerita-cerita fantasi sebegitu. Dah tua-tua ni pun masih berfantasi tetapi dengan Akademi Fantasia lah. Lama-kelamaan, cerita sebenar semakin terbongkar kerana berkawan rapat dengan beberapa wartawan. Sukar untuk menerima, tetapi jika itu sudah pilihannya sebagai peminat saya kena terima walaupun pedih. Chewah ! Kalau ada yang nak bungkus semua album-album Siti dan mahu memulangkan semula (eh ! ini cerita lain) gambar-gambar Siti yang telah dibeli, ia adalah satu tindakan peminat yang tidak matang. Seingat saya setelah 11 tahun bersama Siti Nurhaliza, peminat sepatutnya sudah lama matang. Kalau masuk sekolah, dah boleh Darjah Lima dah. Dah boleh ambil Peperiksaan Penilaian Darjah Lima. Kalau ada peminat yang tidak matang, apa boleh buat. Sudah tertulis begitu. Ya benar, Siti Nurhaliza hak masyarakat tetapi hal peribadinya masih di luar bidang kuasa kita. Saya mula tertarik padanya sejak album EMAS dan akan terus meminatinya sampai bila-bila kerana dia istimewa. Eh ! Macam komen Datuk K pulak !

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger