Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.
Entri oleh sultanmuzaffar 07 May 2007

Minggu Kritikal Untuk Shawal

Image Hosted by ImageShack.us

Macam Adam di Minggu ke 9, begitulah Shawal di Minggu ke 9 ini. Memang Shawal down habis dengan persembahan dia minggu lepas. Mengulangi nasib Adam yang mendapat lagu Bila Larut Malam, minggu ini Shawal dapat lagu Copacabana. Sebuah lagu lama. Bezanya cuma Inggeris. Harap-harap Shawal akan dapat buat sebaik yang mungkin untuk meyakinkan pengundinya yang sedang berperang dengan jiwa kacau mereka sendiri. Kalau kemunculan Razak Mohaideen dijadikan alasan, ia tidak sepatutnya berlaku. Kejutan adalah perkara rutin dalam AF. Mereka sudah perlu bersedia sejak awal.

Image Hosted by ImageShack.us

Gali, Bongkar & Roh !
Saya suka permainan dalam Kelas Dr.Love hari ini. Patut berikan pelajar jigsaw puzzle 1000 pieces, baru lagi seronok tengok IQ pelajar. Setiap seorang kena sambungkan sebuah helikopter. Kumpulan Shawal & Candy yang paling happening sekali. Cute pulak main sorok-sorok takut kumpulan lain nampak. Shawal & Candy tak bagi orang lain tengok, buat helikopter bawah meja, sampai terhantuk kepala Candy kat bucu meja makan. Mila & Ebi punya helikopter cacat. Tak boleh berdiri elok. Aswad & Heliza punya helikopter yang tak siap.

Image Hosted by ImageShack.us


Moral permainan tersebut yang paling penting. Dari sekotak bahagian helikopter yang bercampur-aduk, pelajar harus sambungkan untuk mendapat sebuah helikopter. Begitu juga dengan sebuah lagu. Cari makna lirik tersebut untuk hasilkan sebuah cerita.

Nama kumpulan pelajar duet minggu ini ialah Labi, Shandy dan Lizard. Nama Shandy saja yang kurang molek sikit.

Image Hosted by ImageShack.us

Kemunculan Fasha Sandha dalam Akademi tidak dipergunakan oleh Shawal sepenuhnya. Semua pelajar terkilan dengan sikap Shawal. Dr.Love pun frust habis. Shawal yang sedang down patut menggunakan peluang tersebut. Macam Adam dulu pun down jugak, diorang bawa masuk KRU. Terus berseri-seri muka dia seminggu.

Image Hosted by ImageShack.us

Dafi

Dalam pada itu, TAHNIAH dan SYABAS untuk produksi Puteri Gunung Ledang The Musical yang menang besar di Anugerah Seni BOH Cameronian 2007 yang berlangsung Ahad lepas. Antara anugerah yang dimenangi oleh PGLtM ialah :

Kategori Utama

Produksi Teater Terbaik:
Puteri Gunung Ledang, The Musical (PGLM)

Anugerah Pilihan Penonton Kakiseni (Teater):
Puteri Gunung Ledang, The Musical (PGLM)

Kategori Teater

Aktor Pembantu Terbaik:
Sukania Venugopal (PGLM)

Rekaan Cahaya Terbaik:
Mac Chan (PGLM)

Rekaan Muzik dan Bunyi Terbaik Dalam Teater:
Dick Lee (PGLM)

Rekaan Set Terbaik:
Raja Malek (PGLM)

Rekaan Kostum Terbaik:
Akma Suriati Awang (PGLM)

Pengarah Terbaik:
Zahim Albakri & Adlin Aman Ramlie (PGLM)

Skrip Original Terbaik Bahasa Melayu
Adlin Aman Ramlie (PGLM)

Walaupun Datin Seri Tiara gagal memenangi kategori Pelakon Watak Utama Terbaik yang telah dimenangi oleh Jit Murad, ia tetap merupakan satu kejayaan yang membanggakan buat PGLtM. Syabas juga buat AC Mizal yang turut tercalon dalam kategori Pelakon Pembantu Terbaik yang gagal di tangan rakan sepasukannya, Sukania Venugopal. Syabas untuk Datin Seri Tiara dan juga pasukannya !!! Jom pi Indonesia & London pulak !!!!

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger