Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.
Entri oleh sultanmuzaffar 30 March 2007

Diari Akademi Fantasia Ep.17

AFMASUK TOKWAN !!!

Belum apa-apa, Cikgu Syafi dah mengamuk. Jangan main-main dengan Cikgu Syafi. Cikgu Syafi tu sekarang memang moody sentiasa. Maklumlah sedang berbadan dua. Kalau dah pelajar masuk lambat, Cikgu mana yang tak mengamuk. Ada beberapa orang pelajar yang sudah menunggu seperti Candy dan Noni. Bila Cikgu Syafi tanya sama ada latihan masing-masing bersama kumpulan telah pun dibuat atau tidak, Ebi menjawab. Dia seorang saja yang cakap sudah. Memang lah sudah pasal persembahan dia seorang diri saja. Yang lain-lain tu ! Shawal kena jadi ketua kelas pasal dia yang masuk paling lewat.

Cikgu Syafi pun ada nasihatkan pelajar tentang pentingnya keaslian dalam nyanyian. Dengar tu Heliza. Dah dengar Heliza bawa lagu Melodi Ahlan ? Tiba-tiba ada bunyi Waheeda pula kan ?

Bila saya dengar Aizat bawa lagu Warisan, nak kata sedap tak lah sedap sangat. Tapi kalau Aizat betul-betul pandai control vokal dia, tentunya lebih sedap. Bahagian-bahagian tinggi dan paling rendah dalam lagu tersebut tidak dikawal dengan baik oleh Aizat. Kalau Faizal dapat lagu Warisan mesti terus bunyi Sudirman. Tak lari punya.Yang Farha mendandan rambut Dafi tu kenapa ? Rambut Dafi tu dah elok. Lebih baik dandan rambut Aizat. Rambut Rizal pun dah cukup elok untuk didandan. Mungkin Farha nak tunjuk skil dia kot.

Kat dapur, Aizat dan Ebi sibuk goreng telur. Bila telur dah masak, Rizal jadi tukang rasa. Shawal pun nak juga cuba skil di dapur. Noni datang bantu. 5 AFUNDI SHAWAL ! Sweet pulak ! Nak tambah sweet bila tengok Noni terkantoi dengan kamera curi ais dalam peti ais. Rupanya Noni ada tabiat suka makan ais. Nampak comel pula Noni bermain dengan kamera. 5 AFUNDI NONI !

Latihan persembahan untuk Noni pun menarik juga. Siap ada lakonan. Kalau Noni betul-betul hayati dan kenang kembali latarbelakangnya, tentunya ia akan memberikan kesan kepada penonton. Itu pun kalau Noni betul-betul hayati lah. 5 AFUNDI NONI !

Tok Wan ajar Mila menari joget, Mila buat cha-cha. Aswad datang mengadu dengan Tok Wan tentang masalahnya untuk menyesuaikan dirinya dengan pelajar lain. Perbezaan umur yang menjarakkan Aswad dengan pelajar lain. Ah sudah ! Jangan jadi kes macam Zana di minggu pertama sudah lah.Latihan persembahan Dafi agak simple. Biasa sahaja. Sebuah lagu yang bersesuaian dengan vokalnya. Persembahan Heliza kedengaran agak baik juga. Bahagian spanish bukan ada sesiapa yang faham. Ikut saja kata Cikgu Fatimah. Nyanyian Fatin kedengaran biasa dan membosankan. Latihan nyanyian Ebi yang pertama kosong. Bila Ebi ulang nyanyiannya terutama pada bahagian awal lagu tersebut sungguh berbeza. Hingga mengalir air mata Tok Wan. 20 AFUNDI EBI !

Jangan lupa Diari Akademi Fantasia Khas yang akan disiarkan pada hari Sabtu, jam 9 malam selama satu jam setengah. Tentu ada sesuatu yang menarik. Mungkin kejutan ! Kalau ada yang bertanya apa isi kandungan Diari tersebut. Saya jawab. Rahsia. Tunggu sahaja esok. Apakah episod air mata akan berulang lagi atau pun episod keceriaan bertamu di hati penonton ?

Hari ini bukan hari yang senang bagi saya. Saya meluangkan masa selama hampir 4 jam untuk disoal-siasat berkenaan satu kes yang berlaku beberapa minggu yang lepas. Memang buang masa aku saja !! Orang lain yang tertekan punat kamera, aku pulak yang terpaksa menjawab.

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger