Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.
Entri oleh sultanmuzaffar 16 April 2003

Aspek Teknikal

Top Five untuk Pengarah Terbaik besar kemungkinan Erma Fatima, Aziz M. Osman, Ahmad Idham, Othman Hafsham dan Badaruddin Hj Azmi. Kemenangan tentu menjadi milik Erma Fatima. Untuk Lakon Layar Terbaik juga sudah pasti menjadi milik Embun. Adaptasi dari skrip sudah menjadikan Embun suatu yang istimewa. Cerita Terbaik juga hampir pasti menjadi milik Embun. Embun menampilkan kelainan dari segi jalan ceritanya. Tidak hanya menampilkan unsur cinta juga menerapkan unsur patriotisme yang tinggi. Sinematografi Terbaik besar kemungkinan menjadi milik KL Menjerit. Penyunting Terbaik juga akan menjadi milik Embun. Skor Muzik Terbaik juga bakal menjadi milik Embun. Begitu juga untuk Anugerah Penataan Seni Terbaik dan Penataan Muzik Terbaik. Pelakon Kanak-Kanak Terbaik besar kemungkinan tiada pemenang. Pelakon Komedi Terbaik akan dimenangi oleh Apek Senario. Pembahagian anugerah juri besar kemungkinan akan dimenangi oleh filem Embun kerana unsur patriotismenya, filem Anak Mami kerana penggunaan dialek utara sebagai medium perantara dan beberapa calon filem lain.

Tidak sukar untuk menjangkakan siapa pemenang mutlak festival kali ini tanpa penyertaan filem Spinning Gasing. Filem Embun bakal mendominasi hampir kesemua anugerah utama.

Tiada yang menarik untuk festival kali ini. Nantikan keputusannya.

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger